This life

Alla inlägg den 26 juni 2009

Av Yvonne - 26 juni 2009 22:22

det blommar för fullt....


Av Yvonne - 26 juni 2009 21:49

ikväll blev det grillat och sedan glass o jordgubbar. Mumsigt!!


Har tittat på fotbollen också, Sverige - England i semifinal  i U21 -EM.

Det var riktigt roligt, i fulltid hade Sverige kvitterat till 3-3 därför blev det förlängning. Inget mål i förlängningen och då gick det till straffar, fy vad jag tycker det är nervöst, det är som ett lotteri med straffar. Mycket tur avgör faktiskt. Där förlorade Sverige, men de gjorde de verkligen med flaggan i topp, även om det naturligtvis känns surt för dem just nu. Men de har spelat jättebra i denna turneringen, och där är många av spelarna som är mycket lovande inför framtiden. Jätteroligt!


Nu längtar jag mer och mer till semester, men det är ju flera veckor kvar.... har 10 nätter kvar att jobba. Ja, vet man ska inte räkna så, speciellt inte  så långt innan, men kan inte låta bli. Men det är gott att ha det kvar sen, semestern alltså.


Dagens stora nyhet är väl annars att Michael Jackson är död. Både osannolikt och ändå kanske inte...han såg inte ut att må så bra det sista. Såg inte ut att vara speciellt lycklig, men vad vet jag...?

Hur somhelst  är det tragiskt och det är en stor musiker och artist som gått ur tiden. Han har gjort mycket bra musik, och när han hade sin storhetstid så var han verkligen STOR. Jag minns första gången jag var i England, 1983, då jag var aupair i Brighton. Han hade ganska nyligen släppt albumet Thriller, och han var så stor i England, en megastjärna, en superstar!!!! Engelsmännen var lyriska och alla ville se och höra mannen med den vita handsken och sin berömda moonwalk.



Ovido - Quiz & Flashcards