This life

Alla inlägg under juni 2009

Av Yvonne - 22 juni 2009 15:02

är nu äntligen ledig några dagar. Men idag har jag ingen direkt energi för något... allmänt trött och lat känner jag mig. Men det måste man få vara ibland. Det blir nog bättre i morgon, hoppas jag.


Bilderna nedan är från morgonpromenaden med Elly. Jag passerar bl a en Fläderbuske som doftar helt ljuvligt, så somrigt.

Av Yvonne - 22 juni 2009 14:52

hur många grytor med färsk potatis som kokats under midsommarhelgen, och hur många jordgubbar som stoppats i munnen?


Mums, gott är det iallafall!

Av Yvonne - 18 juni 2009 13:14

Så här glad blir man när man kommer ut i skogen och springer.

Snart har Elly varit ensam hund här hemma i 2 veckor, och jag tycker till min glädje att hon verkar klara det bra. Visst saknade hon och tittade efter Zilla de första dagarna, men har nu funnit sig till rätta i den nya familjesituationen. Ja, då blir jag också glad när hon mår bra.


Av Yvonne - 13 juni 2009 20:51

Ja, så har då Johan och Mattias slutat skolan för denna gången. Johan första året på gymnasiet, och Mattias har då slutat grundskolan.

Allt gick bra, och det var fint och festligt, trots regnet.

Det regnade i stort sett hela dagen igår, men vad gör det när ett sommarlov väntar!!!

Efteråt så åt vi lite mat, man blev ju så hungrig efter avslutningen, och så tårta förstås.


Av Yvonne - 11 juni 2009 23:02

Nu är det städat till imorgon, handlat har vi också gjort och tårtan är färdig. Det börjar bli färdigt inför skolavslutningen i morgon.


Men nu är jag rejält trött. Så nu ska det bli skönt att krypa till sängs.

God natt!


Av Yvonne - 9 juni 2009 18:30

Ja, nu är det sista veckan innan det är sommarlov för Mattias och Johan. Man behöver klart inte fråga om de tycker det ska bli skönt! Komma ifrån allt pluggande och prov m.m

Som sed brukar Söderskolans nior åka till Liseberg en kväll under sista veckan i skolan. Så igår var de där, och Mattias var jättenöjd, hade haft sååå roligt och åkt en massa av attraktionerna.

Betygen är redan satta, så nu sista veckan är det bara olika aktiviteter och spex saker som de håller på med. I morgon kväll är det avslutningsmiddag för niorna på okänd ort, något som brukar vara mycket uppskattat.


För Johans del är det också nedvarvning kan man säga, även om det "bara" är första året på gymnasiet som han nu avslutar. Vissa av kurserna är färdiglästa så en del dagar är han bara i skolan ett par timmar, och på tordagen blir det inga lektioner alls. Hmm, konstig skola, (skratt) hoppas han inte skojar med mig.

Men på fredag har det iallafall avslutning båda två.


Ja, jag har haft en sovdag idag eftersom jag jobbat föregående natt och ska jobba inatt. Så nu är det snart dags att dra till jobbet igen.

Ha det så bra!

Av Yvonne - 6 juni 2009 16:08

Det klart att det blir oerhört tomt när man mist en hund. Känns så konstigt och sorgligt. Samtidigt måste man gå vidare...

Elly tittar naturligtvis efter sin kompis, men verkar ändå ta det med ro. Jag tror hundar märker av att saker inte stämmer, och Elly kände säkert att Zilla inte mådde så bra alltid.


Jag känner så oerhört mycket för Mattias och är så ledsen för hans skull att han mist sin hund. Klart han är ledsen, konstigt vore det annars, men han är ändå så stark och klok.


Av Yvonne - 5 juni 2009 18:31

Idag tvingades vi ta det mycket svåra beslutet att låta vår älskade Zilla somna in. Det är alltid svårt att ta beslutet men extra svårt när hunden inte är äldre, utan så ung. Men sjukdom rår vi inte på, och nu slipper Zilla lida något mera.

Nu får hon möta Zunny på andra sidan och bara ha det bra! Leka på öppna ängar och springa utmed öppet hav som hon älskade.

Zilla, du finns alltid i våra hjärtan!



Ovido - Quiz & Flashcards