This life

Alla inlägg under juni 2009

Av Yvonne - 4 juni 2009 09:46

Torsdag och jag är ledig idag. Ska försöka och få gjort en del idag. Men igår fick jag ändå gjort en del när jag väl satte fart, så är det oftast, när man måste så...


Jag och Mattias åkte till stan och han fick ett par nya jeans, tredje paret han provade passade perfekt och han gillade dem. Vidare till en annan klädaffär, vi hade inte så lång tid på oss innan de skulle stänga. Där hittade han ganska snart en supersnygg skjorta som han blev jätteförtjust i, så det fick bli den också. Jeans, skjorta och så ville han gärna ha en svart kavaj också.


Vi chansade på att Gekås skulle ha det, så vi styrde bilen ditåt. Jag kan tala om att jag vet flera som älskar att åka till den affären, men jag tillhör defenitivt inte dem. Tycker det är jobbigt att trängas bland en massa människor som kör hysteriskt runt med sina kundvagnar, och det slutar oftast med att jag har huvudvärk när jag åker därifrån. Sen ska man inte tro att allt är billigt där, men visst kan man göra fynd.


Nu hade jag en del ärende dit ändå, så det var inte bara den svarta kavajen som gjorde att vi åkte dit. Det blev iallafall lyckat, Mattias hittade en jättesnygg kavaj för halva priset mot vad de kostat inne i Falkenberg. Jag kan också tala om att vi varken gick i någon som helst trängsel där, eller att jag hade någon huvudvärk när vi åkte hem.


Vi åt varsin hamburgare inna vi åkte hem, trötta men mycket nöjda med vad vi fått tag på åkte vi sedan hemåt.Tänk vad bra allt kan bli ibland. Nu ska Mattias ha de här kläderna på avslutningen nästa vecka.


Jag minns någon som sa att han absolut inte skulle ha någon kavaj när han slutade nian iallafall! Man ska aldrig säga aldrig, för även om man heter Mattias och har en otrolig järnvilja, så kan man faktiskt ändra sig-helt självmant!!! Skönt att han ändrade sig på det, för han var mycket snygg i den.



Av Yvonne - 3 juni 2009 15:42

Letar efter lusten att göra något, men har inte hittat den ännu. Har jobbat natten som gick och sovit på förmiddagen men är lika trött för det. Nej, nu får jag helt enkelt ta tag i något bara.

Av Yvonne - 2 juni 2009 12:12

I natt ska jag jobba igen, lite tätt med nätter just nu, men nu är det bara en enkelnatt så det känns bra.

Sedan är jag ledig tills måndag natt, och det behöver jag verkligen nu.

Vissa saker känns rätt så jobiga just nu, men det kommer troligtvis kännas bättre sen.

Snart är det skolavslutning, nästa fredag den 12 juni slutar både Johan och Mattias. Ska ha lite festligt för dem den dagen när de kommer hem på eftermiddagen tänkte vi. Att Mattias slutar nian är helt otroligt, ja, egentligen ska de väl inte vara mer otroligt än när Johan slutade nian, men ändå, Mattias är ju ändå minstingen. Hoppas han inte läser det här, fniss, för det tycker han nog inte om att höra.


Av Yvonne - 2 juni 2009 00:55

JAAAAA det funkade!!!!


Ooopps! Nu är klockan nästan ett på natten, typiskt mig att drömma och glömma mig bort i tiden så att det blir så här sent.

Får fortsätta testa bloggen imorgon när jag får tid.

Till dess, God natt och ha det så bra.

Av Yvonne - 2 juni 2009 00:49

Undrar just om bilden kommer in i inlägget?



Av Yvonne - 2 juni 2009 00:46

Jag testar nu en ny blogg, vill ha en blogg där det är lätt att lägga in bilder, så jag får se hur det här kommer bli.

Skapa flashcards