This life

Alla inlägg den 5 juli 2009

Av Yvonne - 5 juli 2009 23:27

Idag har det varit en soft söndag. Skönt att ta det som det blir en dag utan några större krav.


Det har varit mulet och kommit lite regn, lite svalare och betydligt lättare temperaturmässigt, enligt mig. Vi åkte ner till stranden, Långasand, och tog ett bad.

Inte många där idag, men där fanns enstaka som tänkte precis som vi, att idag blir det skönt med ett dopp, och det var det verkligen.  Såååå hääääärligt, helt klart värt att vi åkte ner. Jag älskar och bada men är ingen större solfantast precis. Visst gillar jag sol, menar inte så, men och ligga och pressa i solen för att få en vacker solbränna eller liknande, det är inget för mig. Har aldrig gillat de, en liten stund kan jag sitta, men då får det fläkta bra. Tur att man kan välja. ;) får leva som blekfis istället, hi hi.


Igår kväll hade vi jättetrevligt, hade gäster här som jag skrev igår. Och visst är det härligt när man kan sitta ute hela sommarkvällen. Ljust och underbart ute!! Man ville liksom aldrig gå in utan kunde nog suttit ute hela natten.


Vi bjöd på grillat och potatisgratäng, sallad och bröd.




Till kaffet hade jag gjort en citron o limepaj, suveränt god var den och mycket uppskattad. Tack supermamman för det goda receptet!! Länk till hennes blogg och receptet finns här bredvid.

Helt klart värd att prova är den.


Här den jätteläckra pajen med siktat florsocker, serveras med vispgrädde.




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards