This life

Alla inlägg under juli 2009

Av Yvonne - 25 juli 2009 19:01

men man har ju semester... ;)

det får bli pizza ikväll.... orkar inte engagera mig i någon matlagning.

Men pizza är gott det med!!!   :D


Ha en trevlig kväll alla vänner!

Av Yvonne - 24 juli 2009 23:00

Det här ljuset fick jag av Ann innan jag gick på semester.

Jag tycker det är jättefint, tack Ann.

Jag satt en stund i kväll på terassen efter maten, med ljuset tänt och läste en bok. Mysigt.  :)

Elly tyckte också det var fint och ville vara med hon också...






Av Yvonne - 23 juli 2009 21:01

inte lätt och få plats här, eller hur! ;) Så här är det ofta, om vi går in och ska sätta oss vid tv:n och kanske ska  äta lite samtidigt, vem ligger precis där man ska sätta ner fötterna!!?? Jo uppochnerpå-Elly förstås...  ;))

Hon älskar och ligga så här, och man har naturligtvis inte hjärta att flytta på henne. Någon gång kommer hon ju flytta på sig ... hi hi.


Av Yvonne - 23 juli 2009 19:10

Jag har nog en viss förkärlek för öar, Gotland, Öland och Orust bl a. :D


På en jättetrevlig blogg, Gotlandsliv kan man just nu vara med och tävla om detta vackra halsband.... var med du också!


Av Yvonne - 23 juli 2009 18:09

Jodå, kakan blev bra och omtyckt. Tänk att en vanlig ckokladkaka kan göra familjen så glad, hmm, såå svårt är det ju inte att göra. Bara det att man ska sparka igång sig själv så att det blir gjort! :))

Det var nog klokt att göra 2 st, för nu är ändå inte kakmonstret Johan (ursäkta Johan, men det är ju sant, hi hi)  hemma, eftersom han jobbar.


 


Vårt kök är egentligen för mörkt, tyvärr, för att pelargoner ska trivas optimalt. Annars är det så härligt på sommaren med blommande pelargoner i köksfönstren. Då är det desto roligare när man får pelargoner till att trivas och blomma i köket.  :D


 

visst är blomman fin utslagen, men jag tycker många gånger att en knopp är nog så vacker!!!!


Av Yvonne - 23 juli 2009 15:58

väntar på en chokladkaka som jag bakar just nu, eller 2 st blev det faktiskt!

Vet att den går åt som smör i solsken, så därför tänkte jag, lika bra att göra dubbel sats. Hoppas den blir bra nu... ;)

Det doftar jättegott från ugnen iallafall.

Av Yvonne - 22 juli 2009 15:59

kan inte riktigt fatta att jag nu äntligen har semester...  när en hel del jobbarkompisar som gick på semester första perioden har börjat och jobba igen, kändes det lite märkligt....där gick jag fortfarande på jobbet. Men nu, desto skönare att ha det kvar...härligt!!!


Får se om jag får läst alla eller kanske bara någon av de här böckerna, det beror på hur läslusten infinner sig...  ;))


Av Yvonne - 21 juli 2009 17:51

Igår testade jag att lägga i andra bär i jordgubbspajen, istället tog jag hallon som vi har i trädgården nu.



Det blev jättegott det också.... :D... ja, pajen försvann snabbt och är borta och uppäten! Så det måste väl bli godkänt då!  ;))




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Skapa flashcards