This life

Alla inlägg under augusti 2009

Av Yvonne - 31 augusti 2009 07:42

Måndag och sista dagen i augusti. I natt ska jag då börja jobba igen, två nätter nu.  Det är alltid med blandade känslor man går tillbaka till jobbet efter semester, men det är rätt så ok faktiskt. Jag har haft en härlig semester!!!


Nu har Elly fått mat och blivit rastad, jag har också ätit frukost. Så nu tänkte jag gå och lägga mig igen och vila.


Ha nu en riktigt bra dag alla, framför oss har vi en ny vecka, med nya möjligheter.  :D



Av Yvonne - 30 augusti 2009 22:11

 

IFK Göteborg vann i toppmötet mot Elfsborg med hela 4-0!!!

Idag är det gött att vara IFK:are.

Imorgon kan det ha vänt igen... sådan är fotbollen ;)

Elfsborg är ett bra lag och jag tror till slut ändå att det är dom som vinner SM-Guld.


Men idag är jag glad... heja blå-vitt heja blå-vitt


Nu ska jag gå och lägga mig, och drömma blå-vita drömmar ;D

Av Yvonne - 29 augusti 2009 21:54

Jag hade en härlig eftermiddag tillsammans med Elly, då vi gick en rejäl runda i skogen.

Det är ett alldeles underbart och lagom promenadväder, sol, runt 20 grader och lite blåst. Och så få man gå sig varm, då trivs jag! :D

Jag hittade lite kantareller idag också, fast jag inte letade egentligen. Sen ska väl erkännas att man inte kan låta bli att titta nere i marken, tänk om, och så blir man så glad när man hittar då :D


Nej, del blev inget positivt resultat av återställningen på Mattias dator. Så nu ska jag ringa supporten på måndag igen, och hoppas på att dom tar in den och reparerar den. Så nu släpper jag det,  jag har iallafall gjort allt vad jag kan. :D   Det är ändå bara en dator!


Ikväll har vi ätit tacos, det är såå gott. Längtade efter det redan igår, men det var ju helt ok att det blev idag istället :D


Ibland blir jag lite förvånad över  mig själv att jag fortfarande tycker det är så roligt att blogga. Ja, missförstå mig inte nu, för jag tycker det är kul, annars hade jag inte fortsatt. Men innan denna bloggen har jag provat ett antal andra bloggar som jag inte fattat något större tycke för. Antingen har det varit för komplicerat att lägga in bilder eller har det varit något annat...


Men nu, det är såå roligt! Jag försöker tänka så här, att jag bloggar först och främst för min egen del, ett sätt att må bra. Jag kan inte skriva något som inte stämmer för egen del, bara för att jag då kanske skulle få mer besökare. Man är ju som man är, eller hur! ;D Sen är jag förstås jätteglad för de besökare jag har, och för de vänner jag fått genom bloggen. Det värmer riktigt, riktigt gott ska ni veta! Så jag kommer allt fortsätta, och skriver de dagar jag vill och har lust! För just nu är det jätteroligt!


Ha det så gott alla och en God Natt önskar jag er!


 

Elly, en trogen kompis var naturligtvis med mig i skogen. Här vid min pappas

 torp som vi brukar utgå våra skogspromenader ifrån


 

väl hemma igen spanade jag in tomaterna i trädgården, tomater är godast när de får mogna i solen



druvorna får också fart i solen


 

tacoskväll, är sååå gott :D



Av Yvonne - 29 augusti 2009 12:06

idag blir det städ och allmänt plock och fix. Ska senare i eftermiddag ut i skogen med Elly, det behöver vi båda två ;)


Sen ska jag ta itu med det där "roliga" igen, Mattias dator, hoppas, hoppas att det fixar sig nu. Orkar inte hålla på och strula med den :(



Önskar alla en riktigt skön lördag!

Av Yvonne - 28 augusti 2009 23:15

varit ute en runda med Elly nu. Helt otroligt så skönt det är ute på kvällarna. Inte en människa vi såg ute, eller hund eller katt ;) bara igelkottar som vanligt, dom brukar också vara ute och gå vid den här tiden.


Tänkte faktiskt gå och lägga mig nu, det är så lätt att stanna uppe för länge. Så nu säger jag God Natt!























Av Yvonne - 28 augusti 2009 19:08



 


så här känner jag mig just nu, inget kul, och huvudet känns helt komprimerat efter dagens ideliga försök att få igång det trådlösa nätverket på Mattias dator. Med kabel funkar internet, men som sagt det ska ju funka trådlöst, det har det gjort innan.


Jag har ringt en datasupporter (två gånger t.o.m)  och fått mängder med olika saker som jag skulle göra,  prova det... elller det... eller det osv

först suttit i telefonkö..... lyssnat på musik i telefonluren, ibland bra musik, då kan man digga med. Ibland musik så man känner, aaaah sluta stäng av, släpp fram mig nu så jag får sagt mitt ärende ;)


Sen blir man guidad på alla möjliga vis, gå in på program, kontrollpanelen, enhetshanteraren... bla bla bla... nu ska vi prova att avinstallera nätverkskortet. Jaha, svarar jag. Sen kommer jag på vad han säger. Avinstallera, jamen då kommer det ju aldrig att fungera??? (jag menar, det är ju just det som är problemet)


Han svarar vänligt och med skratt i rösten (dom är väldigt duktiga och är förstås vana att prata med en massa tokstollar som jag), vi ska avinstallera det och sedan när du sätter på datorn igen så kommer det installera sig självt, och kanske då automatiskt söker efter trådlöst nätverk.

Jaha, svarar jag igen, då får vi hoppas det funkar efter det då, annars återkommer jag på måndag igen. För nu var kl 17.00 och supporten stängde.

Ha en bra helg sa han, trevlig supporter!! :D Man är väl lättköpt ;D


Men inte funkade det ändå (tvi och blä), det sista vi ska göra nu är att göra en total systemåterställning (fabriksåterställning), jag håller tummarna för att det ska funka sen. Det här tar såå mycket energi. Puuh helt slut ;)


Jag behöver nog en total systemåterställning jag också ;) fniss.



Av Yvonne - 28 augusti 2009 07:37

fredag morgon, Hans har åkt till jobbet, Johan och Mattias har kommit iväg med bussen som går 07.12 in till Falkenberg.

Kvar blev jag och Elly, skönt, lugnet sänker sig och jag kan fixa till lite mat till Elly och frukost till mig.


Planerar dagen, har en del jag behöver ha gjort idag, bl a  måste jag ringa några samtal. T ex datasupport till Mattias dator där jag inte får nätverkskortet till att fungera :(  dessa datorer, jättebra så länge de funkar, men när de strular så blir man tokig. Oftast har jag svårt och ge mig då också, det ska ju funka,  jag sitter och grejar och försöker komma på vad det kan vara för fel, ibland får jag då igång det igen, men den här gången har jag fått ge mig och ska ringa en support. Det ordnar sig säkert ;)


Jaha, nu ringde Johan precis och undrade om hans nycklar hängde på kroken...så jag gick och tittade efter... jodå, här hänger dom.

- Bra tyckte han, eller det var väl inte bra på ett vis, för nu kommer jag inte in i skåpet, men det var ju bra att jag inte tappat dom, eller hur!

Jo visst, så kan man ju också se det. ;D  Jättebra!

Jag vet vad jag tycker, typiskt Johan, men det är en go kille, trots allt!!!


Hoppas alla får en härlig fredag! :D


Av Yvonne - 28 augusti 2009 00:06



dags att sova



så jag säger God natt och sov så gott!


Skapa flashcards