This life

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2009

Och så var alla iväg...

Av Yvonne - 28 augusti 2009 07:37

fredag morgon, Hans har åkt till jobbet, Johan och Mattias har kommit iväg med bussen som går 07.12 in till Falkenberg.

Kvar blev jag och Elly, skönt, lugnet sänker sig och jag kan fixa till lite mat till Elly och frukost till mig.


Planerar dagen, har en del jag behöver ha gjort idag, bl a  måste jag ringa några samtal. T ex datasupport till Mattias dator där jag inte får nätverkskortet till att fungera :(  dessa datorer, jättebra så länge de funkar, men när de strular så blir man tokig. Oftast har jag svårt och ge mig då också, det ska ju funka,  jag sitter och grejar och försöker komma på vad det kan vara för fel, ibland får jag då igång det igen, men den här gången har jag fått ge mig och ska ringa en support. Det ordnar sig säkert ;)


Jaha, nu ringde Johan precis och undrade om hans nycklar hängde på kroken...så jag gick och tittade efter... jodå, här hänger dom.

- Bra tyckte han, eller det var väl inte bra på ett vis, för nu kommer jag inte in i skåpet, men det var ju bra att jag inte tappat dom, eller hur!

Jo visst, så kan man ju också se det. ;D  Jättebra!

Jag vet vad jag tycker, typiskt Johan, men det är en go kille, trots allt!!!


Hoppas alla får en härlig fredag! :D


 
 
Sussa

Sussa

28 augusti 2009 10:08

Det är bra att ungarna kan se saker från "rätt håll", eller hur?

Fortsättning på boklyssnandet: Innan jag kom på att jag hade denna funktion så la jag upp en "nattbok", där jag la en mapp för varje CD ... Då slapp jag oxå backa o det gjorde inget om boken var lite ointressant :-)

Den där funktionen om att lägga sig på nattduksbordet vore bra. Tycker dock att fler prylar skulle ha den funktionen. Diskmaskinen borde kunna fylla och plocka ur sig själv tex. Dammsugaren borde veta när det är dags att ta ett tag ... Tvättmaskinen: kan man inte begära att den kan sortera, plocka i och ur sig själv? Med dagens teknik menar jag? ;-)

Nu ligger min valp (är man valp när man är 7 månader?) och verkar lite FÖR pigg! Dags att aktivera med nåt i trädgården tror jag!

O jag önskar dig oxå en trevlig helg!

http://sussasvovvar.blogspot.com

 
Ingen bild

Yvonne K

28 augusti 2009 10:33

Till Sussa: åh det vore jättebra med alla dessa funktioner... :D
*jublar och hoppar*

 
Annika

Annika

28 augusti 2009 11:42

Fredagshälsning från en som aldriiiiiig glömmer någonting.
Nej nej, jag har alltid full koll på nycklar, plånbok och mobiltelefon.

Jo tjena.
*ljuger som en häst travar.

http://acka.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

28 augusti 2009 19:20

Vilken härlig bild på rönnbären :) !

Tack snälla för din fina kommentar :) .

Hihi, inte konstigt om du har svårt att få ihop det med katterna ;) !
Jag och syrran med familj, bor i samma hus. Dom bor på hela övervåningen och så har vi fixat en liten lägenhet till mig på bottenplan. Och vi har sammanlagt 5 katter tillsammans :) !
Moses, den röd-vita och Tosca, den gråa, är MINA.
Tinkerbell, Aine och Lillan (Sharpay heter hon på riktigt) Är SYRRANS.
Men jag har satt upp en kattlucka i min dörr till trappan upp till dom. Så dom små får gå upp och ner som dom vill :) .
Det är oxå JAG som ger dom mat. För när dom fick både uppe och nere, så blev dom smällfeta, haha!!!
Så nu ger jag dom lite tre gånger per dag i stället :) .
Hänger du med?! Hihi ;) !

Kramis :) !

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Yvonne K

28 augusti 2009 21:07

Till Annika: Nä inte glömmer jag heller ;D
*känner hur näsan växte våldsamt*

 
Yvonne K

Yvonne K

28 augusti 2009 21:10

Till Nettis: Jo men nu tror jag det klarnade lite, men när det blir fler än 2 så blir det liiite svårt ;D hi hi

http://yvonnek.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Skapa flashcards