This life

Alla inlägg under augusti 2009

Av Yvonne - 12 augusti 2009 11:27

Jag mår något bättre idag i ryggen, men tar det förstås väldigt försiktigt. Man har ju varit med om det här förut... ;/ (tyvärr)


Ibland går det tillbaka och ibland hjälper det inte vad jag gör...  Denna gången har det inte gjort så ont förutom just när det hände då, nej, det övergick mer till att jag var väldigt yr. Vilket är ganska jobbigt förstås. Men som sagt, bättre idag.


Tänkte att jag och Elly ska ta oss ut i skogen nu på e.m


Ha det bra!

Av Yvonne - 11 augusti 2009 13:46

Har det jobbigt med ryggen just nu, ja vissa problem med den har jag alltid och för mig är det extra viktigt att hålla sig i rörelse och inte stelna till allt för mycket. Ibland vet jag med mig saker jag gjort, en hastig rörelse eller ett fel-lyft som försämrar den.Och ibland har jag faktiskt inte en aning vad som gör att den blir sämre, vet ju att det är någon form av reumatisk ryggsjukdom, så det är väl helt enkelt bara så att ibland så strejkar den.


I dag på förmiddagen kände jag hur det högg till och gjorde fruktansvärt ont. Nej, tänkte jag inte nu... inte sen heller för den delen.

Jag får se vart det tar vägen, just nu så gör det inte så där jätte ont, men jag är väldigt försiktig, känner mig yr i huvudet.

Jag hoppas det hjälper att jag kommer ut och går, går mig varm och får upp rörelse i lederna.


Har jag tur så går det så sakteliga tillbaka igen...



 

Här blir det lite mer bilder på våra äpplen, vi har ganska många äppleträd i vår trädgård...för många enligt mig. Jo visst det är gott och så, äpplepaj med vaniljsås t ex det är inte illa det. Men det är så lagom roligt och plocka fallfrukt när vi kommer till den tiden.

 

men det är en härlig frukt.... äppleträd är ju otroligt vackra på våren när de blommar, men ett äppleträd framåt sensommar-höst när det blir frukt att skörda, det är underbart det också!


Ha en bra dag!

Av Yvonne - 11 augusti 2009 00:08

Ja så har det blivit en ny dag, några minuter över midnatt.

Har varit ute på min kvällsrunda med Elly. Möter väldigt sällan någon vid denna tiden, det är bra för då kan hon vara lös hela tiden.

Har regnat lite under kvällen och åskan mullrar på långt håll just nu, kommer dra ut kontakterna till data och TV för säkerhets skull.


Dags och sova. God natt!


Av Yvonne - 10 augusti 2009 10:00

En mulen morgon, men solen tittar fram ibland. Det är fortfarande varmt, men inte sådär stekande eller åskvädertryckande. Inte ännu iallafall...   Igår hördes åskan lite på håll, men något riktigt oväder blev det aldrig.

Får se vad jag hittar på idag  ;) det är verkligen underbart att ha semester!!!!  :D


Önskar alla en härlig dag!

Av Yvonne - 9 augusti 2009 22:47

Finns många kameror att välja mellan, men jag jämförde fram och tillbaka. Nu har jag hittat det jag vill ha! Och jag kan använda samma minneskort som jag hade till den förra, det är bra det.


Det blev en Casio EX-Z29. Jag är jättenöjd!!!!!   :D

Av Yvonne - 8 augusti 2009 23:02

 I dag har vi varit på kalas, då mina föräldrar firade Guldbröllop. :D 

De bjöds på varmrökt lax och potatis, glass och jordgubbar till efterrätt. Det var så gott allting och vi hade jättetrevligt.


När jag skulle plocka upp min lilla kamera idag så fungerade den inte :(

Jag har en liten digitalkamera kompakt så jag är jättenöjd med, eller var jättenöjd med ska jag säga, den har nu lagt av och garanti-tiden har gått ut. Så typiskt!

Det som hände med den är att den troligtvis la av igår när jag råkade tappa den  i golvet, dumma dumma mig. Jag är så arg och besviken över mig själv för detta, men som Hans säger, det hjälper inte ;)  Hänt har hänt....och det kunde varit värre. Så rätt så....


Hur som helst jag kan inte vara utan kamera, tycker det är så himla kul att gå runt och klicka på allt möjligt, leka med den och testa sig fram. Får se vad jag ska köpa för någon nu. Jag vill fortfarande ha en kompakt digitalkamera, även om jag vet att med en systemkamera kan man ta ännu vassare bilder, men för mig ska kameran vara liten och lätt att ta med, sen kan man alltid ändra sig förstås.


Nej, dags nu för Ellys kvällsrunda. En kul sak är att vi alltid möter någon igelkotte, ibland flera, på vår sena kvällsrunda. Dom är så fina. :D


God natt och sov så gott!

Av Yvonne - 7 augusti 2009 21:58

Det är såna här dagar man kommer ihåg till vintern, hur varmt det var och att vi faktiskt aldrig ville gå in på kvällen. Ljuvliga kvällar, medelhavsvärme...  :D



Vi var på stranden en stund på e.m Satt och läste, myste, badade (som var helt otroligt skönt) satt och läste igen, fikade.

Mycket folk på stranden.



 

Nu blommar Ljungen på stranden, så vackert.

 

Sen var det dags att laga mat när vi kom hem, det blev favorit i repris. Grillat från Gudmundsgården, grekiska grillspett, potatis, bröd och en god sallad.



mmm, Kalamatasoliver i salladen, har jag sagt att jag gillar Kalamatasoliver? Jo det har jag nog. Helt underbart goda är de!!!








Nej nu ska jag ta kvällsrundan med Elly.

Ha det gott alla!

Av Yvonne - 7 augusti 2009 11:54

det blir stranden en stund idag också.


Önskar alla en härlig dag! 


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards