This life

Alla inlägg den 29 september 2009

Av Yvonne - 29 september 2009 12:30

Sol idag, inte fullt så blåsigt som igår, men jag fryser ändå. Rynkar på näsan

Jag ska strax aska ur braskaminen, det är dags för det nu, och sen elda i den så här blir varmt och skönt. Skrattande


  


Pelargonerna ute blommar fortfarande men antagligen inte så länge till. Men ingen frostnatt än så länge Flört

Jag känner mig något bättre, ska jobba i natt. Ska jag gå och vänta på att jag är helt ok så kan jag vänta länge... för ledvärken går aldrig över, men den är mer ibland,  och mindre ibland. Jag klagar inte, försöker iallafall inte göra det, fast å andra sidan måste man få gnälla lite emellanåt också, det är ju faktiskt bara jag som känner hur jag har det. Och jag vet att jag haft perioder som är betydligt värre....


För mig funkar det väldigt bra sedan jag gick över och börja jobba natt, och förra veckan blev det klart att jag får stanna kvar på den nattjänsten. Äntligen!!!! Har sökt en gång innan, för ca 9 år sedan, men nu var det alltså min tur! Skrattande


Har man gått sjukskriven och blivit bemött väldigt illa av en handläggare från försäkringskassan (en handläggare som totalt saknade empati och mänsklighet, jag har aldrig mött någon liknande) och sedan kämpat sig tillbaka till arbetslivet och dessutom klarar jobba det man ska, är man väldigt glad och tacksam.

Visst kan vi påverka vår hälsa till stor del, men det är ingenting vi styr helt och hållet över, det är säkert!


Har ju tidigare lagt in bilder på våra vindruvor, där är många klasar nu och en del är mogna nu! Gott gott!!

  



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Skapa flashcards