This life

Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Yvonne - 25 oktober 2009 19:34

När man legat och sovit som jag gjort det mesta av dagen, är det extra skönt att veta att Elly får komma ut och rasta av sig ordentligt. Och det har hon verkligen idag! Hans är alltid uppe tidigt, även när han är ledig, så han kom upp idag innan jag gick och la mig. Sen var han och Elly ute och gick en morgonrunda.

Och på eftermiddagen åkte dom till skogen och gick en rejäl runda. Jösses så skiten hon var när hon kom hem Tungan ute, och full med pinnar, men glad och lycklig. Hon hade sprungit i ett djupt traktor-spår som var full med geggamoja och vatten. Ni kan bara tänka er hur hon såg ut. Och visst syns det här hemma nu också hur mycket pinnar och skit som är hemdraget från skogen. Men det är faktiskt sånt man får ta när man har hund, hellre att jag vet att hon har varit ute och blivit rejält rastad och haft roligt, än att jag ska ha ett rent hem med en hund som är orastad och som har en massa överskottsenergi. Skrattande


Ikväll har min snälla man gjort en jättegod söndagsmiddag som avslutades med äppelkaka med vaniljsås. Då mår man förstås extra gott! Glad


Snart iväg till jobbet igen, och den här natten kommer det gå jättefort, nu är det bara 10 timmar jag ska jobba, hi hi Flört


  

Av Yvonne - 25 oktober 2009 07:49

Jo, den tog slut till sist, fast det kändes lääääänge ett tag, hi hi. Nu är den avklarad, och konstigt nog är jag inte så trött nu. Men jag är säker på att så fort jag lägger huvudet på kudden så somnar jag bums. Flört

Och sov-väder är det verkligen, regnet slår mot fönstret.


Önskar alla en skön och avkopplande söndag!


  



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards