This life

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Då mår man bra!

Av Yvonne - 25 oktober 2009 19:34

När man legat och sovit som jag gjort det mesta av dagen, är det extra skönt att veta att Elly får komma ut och rasta av sig ordentligt. Och det har hon verkligen idag! Hans är alltid uppe tidigt, även när han är ledig, så han kom upp idag innan jag gick och la mig. Sen var han och Elly ute och gick en morgonrunda.

Och på eftermiddagen åkte dom till skogen och gick en rejäl runda. Jösses så skiten hon var när hon kom hem Tungan ute, och full med pinnar, men glad och lycklig. Hon hade sprungit i ett djupt traktor-spår som var full med geggamoja och vatten. Ni kan bara tänka er hur hon såg ut. Och visst syns det här hemma nu också hur mycket pinnar och skit som är hemdraget från skogen. Men det är faktiskt sånt man får ta när man har hund, hellre att jag vet att hon har varit ute och blivit rejält rastad och haft roligt, än att jag ska ha ett rent hem med en hund som är orastad och som har en massa överskottsenergi. Skrattande


Ikväll har min snälla man gjort en jättegod söndagsmiddag som avslutades med äppelkaka med vaniljsås. Då mår man förstås extra gott! Glad


Snart iväg till jobbet igen, och den här natten kommer det gå jättefort, nu är det bara 10 timmar jag ska jobba, hi hi Flört


  

 
 
Nettis

Nettis

25 oktober 2009 20:54

Åååh vad du är gullig :) . Jag tycker sååå jätte mycket om dig oxå, trots att jag aldrig har träffat dig ;) !!!
Vad härligt att du kan sova med gott samvete, när du vet att söta Elly kommer ut ordentligt :) . Och du har så rätt i, att smutsen dom drar in tar man hellre än att ha en rastlös och ledsen hund.
Hoppas att natten kommer att rusa iväg ;) .
Stor kram till dig, och puss till Elly :)

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Emma

Emma

25 oktober 2009 21:14

hoppas du får en bra natt =)

http://emmalajnens.blogg.se

 
Ingen bild

Anette

25 oktober 2009 21:15

Alltid lika roligt läsa din blogg. Tack för bytet av natt är lite trött och mör efter Mjölby tur och retur 50 mil sammanlagt.
Vi ses på tisdag.
// Anette

 
Yvonne

Yvonne

25 oktober 2009 22:45

Ja, hon har det verkligen lyxigt, lilla Elly! =)
Så borde alla vovvar ha det!
Och lite skit gör ingenting!
Det får man ju in om man har småbarn också! Fniss.

Ha det gott!
Kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

26 oktober 2009 08:07

Förstår om det måste ha känts pest att ha en timme på jobbet som i praktiken stod helt still..
Sånt tänker man inte på om man inte jobbar. Här tänkte man bara att det skulle bli skönt att få sova en extre timme..

Vad bra att du kan sova och slappna av utan att bli stressad över att Elly inte skulle bli rastad ordentligt. Såna pärlor till män är inte tokigt att ha :-)

Ha det så bra på jobbet
KRamisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

26 oktober 2009 09:56

Vad skönt att hunden har mått bra fast matte inte är hemma;) Sen får man väl inte begära för mycket av gubbarna (ler) det är ju skönt det kan göra en sak hihi.
Vad mysigt att få lagad middag det finns inget godare än att sitta ner och äta maten som man inte själv har gjort. Och inget dålig efterrätt heller.

Skönt att det är sista natten för dig.
Hoppas du får sova skönt idag.
Sköt nu om dig kjamisar

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
lollo

lollo

26 oktober 2009 14:54

Vad gör man inte för att sin älskade vovsing får ha kul..
jag städar så gärna lite extra.Härligt att få sätta sig till dukat bord..det ska va gött att leva.Du är säkert värd det
100 gånger om,även om du inte har arbetat.
Ha en underbar dag du goa människa!
Må så gott=) Kramar!

http://lollopettersson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards