This life

Alla inlägg under oktober 2009

Av Yvonne - 24 oktober 2009 00:13

Nej, nu stänger jag för ikväll. Kvällen har varit jättebra! Skönt när vi är lediga samtidigt Skrattande, i helgen ska jag jobba. Och lördagnatten blir det ju en timme extra Skrikandes, pga vintertid, aaahhh den natten kommer kännas jättelång, hi hi. Flört


Sov så gott alla vänner!


  

Av Yvonne - 23 oktober 2009 09:21

Ja, Gekås tar verkligen kraften ur en... och det var väl inte helt klokt att åka dit igår. Skäms Men jag fick i allafall tag på vad jag var ute efter, plus en del annat som jag kanske inte behövde förstås. Fruktansvärt mycket folk var där, hur mycket kommer där då inte vara nästa vecka när det är höstlov??!!


Jag åker till Gekås så sällan så att jag blev förvånad över hur omgjorda vägarna var fram till varuhuset. Det känns som om stora delar av Ullared består av parkeringar, vet inte hur många gånger det byggts ut både Gekås och parkeringarna. Jag hamnade på en ny parkering och när jag kom ut och skulle till bilen igen hittade jag den först inte, pinsamt!!!! Man försöker inte låtsas om det när man går där fram och tillbaka och letar... Tungan ute nej då, inte letar jag efter bilen inte... jag tänkte faktiskt gå här lite fram och tillbaka ändå. Oskyldig


Jag fick köpt ett par stövlar/kängor i en skoaffär intill Gekås, jättebra och till ett hyfsat pris på 399 kr.

Inne på Gekås hittade jag en jacka till mig för 349 kr, en skaljacka med fleccejacka som foder, precis vad jag ville ha!

1 par jeans till mig, tröjor till Mattias, en idrottsväska till Johan (den grabben sliter verkligen hål på sina väskor, så det behövdes) ett gäng med fleecevantar (kommer också gå åt) några cd-skivor och lite annat hittade jag där. Tomtarna kunde jag inte låta bli, dom fick också följa med hem. Skrattande


Men trots att det är jobbigt att åka dit, så är jag nöjd med vad jag fick tag på. Och nu dröjer det väldigt lääääänge innan jag åker dit igen. Flört


Hoppas ni får en härlig dag!


    


Av Yvonne - 22 oktober 2009 22:00

Jag kan inte påstå att jag gillar det här med reklamen på bloggen, men jag vet ju varför den tillkommit. Iallafall om man läser på bloggplatsens förklaring på varför reklam.

Hur gör ni andra, kommer ni välja att betala för att slippa reklamen, eller det gör ingenting tycker ni med reklam?


Intressant att höra vad ni tycker. Glad

Av Yvonne - 22 oktober 2009 16:13

så väljer jag att åka till Gekås idag!!!! Är jag inte riktigt klok eller??!! Obestämd Och därmed har jag talat om vad jag tycker om att åka dit, Flört

Helt slut nu....igen, åtekommer senare då jag ska gör en bloggrunda Glad

Av Yvonne - 21 oktober 2009 12:36

Idag är jag ledig, känner mig allmänt mossig, passar kanske bra så här på hösten, hi hi. Får kanske akta mig så mossan inte börjar växa på mig, Tungan ute


Nej, jag önksar verkligen att jag kunde få fart på mig själv, men känner ingen riktig lust om det är saker jag inte måste. Suck, jag får väl sätta upp en lista på vad jag ska göra och strukturera upp mig själv, det här duger inte.


Visst är det så att när jag känner att kroppen inte riktigt är med mig, att man då måste tillåta sig att ta det lugnare, men man mår ju inte bra av att ingenting göra heller. Jo det klart att jag gör någonting, ligger inte precis på sofflocket, allt det vardagliga och dess sysslor förstås. Men jag saknar den där extra växeln som gör att man får gjort något och som också gör att man mår bättre.


Ja ja, det blir nog bättre... Flört


Lägger in några bilder på strandpromenaden i söndags.


Hoppas ni alla får en bra dag! Skrattande



  

Det är så vackert och rogivande vid havet!



 

Elly älskar det, hon blir riktigt sprallig, hi hi. 



Jag och Elly, jag har solen i ögonen Flört


Har du något gott i handen matte?



   

Tjolahopp tjolahej...



  

Kameran hänger inte med... eller är det kanske jag som inte hänger med, he he.

Av Yvonne - 19 oktober 2009 07:45

Jag säger God morgon (och God natt för min del som jobbat inatt Flört)

med den här bilden på äpplen som vi samlade ihop i lördags från trädgården. Visst ser det goda ut! Tungan ute


  

Av Yvonne - 18 oktober 2009 12:30

Det är ett helt underbart höstväder idag, strålande solsken och inte blåser det speciellt mycket heller.

Vi hade en härlig lördag, fick gjort lite i trädgården. Hans klippte gräset sista gången för i år och jag var och handlade. Det är ju inte så kul förstås, massvis med folk ute en lördag, men nu blev det inte bättre än att vi inte hunnit med det tidigare.


Igår hade jag energi för att få gjort en del saker, idag är energin som bortblåst. Är sååå himla trött, jag är trött på att vara trött om ni förstår vad jag menar...Flört

Det har varit så ett tag nu, i och med att jag är inne i ett skov och lederna är sämre, vissa dagar känner jag mig som vanligt andra dagar skulle jag kunna gå och lägga mig direkt jag stigit upp. Hoppas det snart blir bättre. Nu ska ingen tycka synd om mig på något vis, jag skriver bara om hur jag mår och känner mig, det är ju mycket därför jag har en blogg, hi hi. Skriva när jag vill, och vad (nästan) jag vill Flört


Ska snart ge mig ut, tänkte jag ska åka ner till stranden så kanske jag piggnar till lite. Sen är det dags att jobba två nätter, det kommer säkert gå bra trots allt.


Ha en underbar söndag!


  

Av Yvonne - 17 oktober 2009 00:30

Eurythmics från 80-talet, en låt jag lyssnade mycket på då, och fortfarande tycker är jättebra.

Lyssna på saxofonsolot i slutet på låten... underbart!!


When tomorrow comes


God natt!





Ovido - Quiz & Flashcards