This life

Alla inlägg under oktober 2009

Av Yvonne - 16 oktober 2009 16:45

Tänk så bra med internet... finns svar på ALLT i alla situationer, he he  Tungan ute


  

Av Yvonne - 16 oktober 2009 11:45

Vaknade med en präktig huvudvärk i morse... betydligt bättre nu.

När jag tittade ut idag insåg jag att det måste varit vädret som slagit mig i huvudet... ihållande regn, grått och trist. Eller så var det den råa filmen igår.... Förvånad nåväl, inget att fundera allt för mycket över, då ökar väl huvudvärken igen, Skrikandes


Ska se till att ta mig i kragen och få gjort något nu, hmm, få se vad jag ska börja med....

Vad ska vi äta ikväll? Obestämd

Av Yvonne - 16 oktober 2009 00:06

Vi har kollat på film ikväll, eller igår blir det visst, det har ju gått över till fredag nu, hi hi.


Äntligen har jag sett Män som hatar kvinnor, en film som är baserad på Stieg Larssons bok med samma namn.

Män som hatar kvinnor ingår i Stieg Larssons Millenium-trilogi, absolut bland de bästa böcker jag läst. Skrattande

Det var inte lätt att läsa någon annan bok ett tag efter jag läst färdigt Millenium-trilogin, allt annat kändes dåligt faktiskt. Som tur var så gick det över, he he.


Filmen var också jättebra, bitvis väldigt rå och hemska scener, men bra skådespeleri. Och Noomi Rapace är klockren som Lisbeth Salander, precis som jag hade tänkt mig henne när jag läste boken.



  

Av Yvonne - 15 oktober 2009 16:45

Det gick bättre än väntat med läkarbesök för min pappa. Nu har han iallafall blivit  undersökt och fick som tur är åka hem igen. Jätteskönt!

För er som kanske undrar så har min pappa prostatacancer, han har haft det i flera år nu, och för 5 år sedan opererades han för det. Han har efter det genomgått  behandling eftersom det visade sig att cancern fanns kvar. För snart en månad sedan fick han på en provtagning reda på att PSA-värdet stigit mycket på förhållandevis kort tid.

Därför påbörjade han i förra veckan cellgiftsbehandlig, så får vi se om dom lyckas stoppa eller kanske göra så att cancern får ett långsammare förlopp.

Han tar det själv med ganska mycket lugn, menar att han fått flera år m.m Och det är ju ändå en ganska sund tanke.

Av Yvonne - 15 oktober 2009 10:16

Nu är jag vaken på "rätt" sida av dygnet igen, hi hi.

Skönt att vara ledig några dagar.


Tråkigt nog ska jag köra min pappa till doktorn idag, känns inte roligt och en massa tankar som jag inte vill tänka egentligen kommer upp. Jag hoppas iallafall han kan får den bästa hjälpen han behöver.


Jag återkommer ikväll.


Önskar alla en bra dag!

Av Yvonne - 13 oktober 2009 19:45

Riktigt så här illa känner jag mig inte... nej, långt ifrån, ha ha.


Men i vilket fall som helst ska jag snart iväg till jobbet.


  

Av Yvonne - 13 oktober 2009 07:30

Precis kommit hem efter jobbet. Det är mörkt när jag cyklar iväg till jobbet på kvällen och även ganska mörkt på morgonen när jag cyklar hem.  Det går så fort nu. En morgon som den här är man ändå glad att  man är uppe och ser hur vackert det är, det är frost i gräs och buskar, häcken glittrar som om det vore en ljusslinga i den. Himlen börjar ljusna i svagt rosa färg i soluppgången. Det blir säkert en vacker dag! Skrattande


När jag kom hem välkomnade Elly mig som vanligt. Nu har vi båda ätit frukost, och det ska bli så skönt att sova nu!


Ha det gott alla vänner!




Av Yvonne - 12 oktober 2009 18:21

Det blir bara ett snabbinlägg idag, laddar för 2 nätter som jag ska jobba nu. Skönt iallafall att denna veckan blir det inga möten eller dagar som man ska på utbildning.


Tänkte läska er med persikor från vår trädgård, och dom är riktigt goda faktiskt. Söta och saftiga som persikor ska vara! Skrattande


Ha en skön kväll!


  


        

Ovido - Quiz & Flashcards