This life

Alla inlägg under november 2009

Av Yvonne - 30 november 2009 23:30

Ibland känns livet upp och ibland ner, så är det ... känner mig lite blandad just nu, men jag skriver mer i morgon och önskar alla en God natt!


Ior-citat.

 

Alla kan inte och somliga vill inte.
Så är det bara.

 



Av Yvonne - 29 november 2009 13:15

Så tänder vi första ljuset!


Önskar alla en trevlig första advent!


  


Måste ut, see you later.

Av Yvonne - 28 november 2009 13:02

Lördag och jag är ledig, skönt!

Plockar fram ljusstakar efterhand, skulle egentligen redan ha bytat gardinerna i köket innan i veckan, men ska göra det idag.


Solen försöker titta fram, den kämpar mot molnen, och det är riktigt förvånande att se den. Det har ju inte varit alltför många dagar med sol den sista tiden.

 


Har ni sett så otroligt många smileys man kan använda i bloggen nu. Det går kanske att skriva ett inlägg med bara smileys, hi hi.


Vad vill jag säga med det här t ex ?

 


Ja inte att man ska skjuta lerduvor när det regnar precis, utan att om man skjuter iväg regnmolnen så blir det sol, och man blir glad!


I går gjorde jag en Tex mex-gratäng, väldigt enkel och den försvann fort så den var säkert uppskattad!


  

Jättegod var den! Och framför allt, löjligt enkel att göra


  

Stjärnan har kommit fram i fönstret, mysigt!

Av Yvonne - 27 november 2009 19:07

Lagar mat och lyssnar på Bruce Springsteen. Åååå det kan inte bli bättre! Happy!!!

Nja laga mat tycker jag väl inte är så roligt kanske, tyvärr. Men tillsammans med The Boss blir det betydligt lättare! Tjoho!! Han får mig alltid på gott humör!



Av Yvonne - 27 november 2009 17:14

och önskningen skulle slå in, så vill jag att det ska se ut så här utanför just nu.

Snön som ligger vit, några minusgrader, knastret under skorna när man går.

Åka skidor i en härlig backe för att sen ta sig in i stugvärmen och sitta framför brasan med något varmt att dricka.


Ja drömma kan man ju alltid...


  

Av Yvonne - 27 november 2009 12:31

Nu är det tid för tomten att krypa fram från sin vrå. Fler och fler ser man både här och där...


Titta noga, dom är närmare än du tror.


  

Av Yvonne - 26 november 2009 13:48

Så har vi kommit fram till torsdag, snart första advent, håller på att plocka fram ljusstakar och lite annat. Jag gör inga stora grejer, fönstrena tänker jag absolut inte putsa bara för att det blir jul, tänker inte riskera att bli sämre i ryggen. Dessutom brukar Hans ta hand om fönsterputsning här. Det regnar, som vanligt, så det blir ju automatisk putsning på utsidan, ha ha.


Jag hade en jättebra födelsedag, men var helt slut igår, jobbigt att fylla år, hi hi. Och inte fick jag någon sovmorgon igår heller då jag skulle iväg på ett nätverksmöte med jobbet. Det var givande och roligt, men jösses så trött jag var, jag hade nog behövt tändstickor till att hålla upp ögonen med   hi hi.


Nu ska vi snart iväg till vår kompis Mats, ska bli jätteroligt. Och så får Elly nog träffa sina hundkompisar.  


Ha det gott alla vänner!


  

Av Yvonne - 24 november 2009 10:30

Man tror knappt det är sant... Skrattande solen skiner från en klarblå himmel!! Vilken härlig dag, och det är min dag!

sol


Tack för härliga Grattis-hälsningar!

Nu ska jag göra precis vad jag vill idag.





Snart ska jag ge mig iväg med Elly på en promenad har jag tänkt.




     

Sen blir det nog tårta idag också! Flört


Önskar alla en bra dag!  

Skapa flashcards