This life

Alla inlägg den 17 november 2009

Av Yvonne - 17 november 2009 12:49

Så här känner jag mig just nu, lite som Ior Flört


Och varför kan ni läsa om i mitt förra inlägg, den nedre delen.

  


Ior citat:

Om du stöter på Ior i skogen och han verkar dystrare än vanligt, kan du kolla
ifall hans svans är på plats. Den kan ha försvunnit.

 


Av Yvonne - 17 november 2009 12:22

Jag har inte glömt bort er alla fina bloggvänner, ni ska ha jätte TACK för glada hälsningar och Grattis till Ellys vinst i lördags. Det var en fantastiskt rolig dag, som jag inte hade vågat drömma om att hon skulle vinna på det viset som hon gjorde. Men jag kan säga att hon såg helt fantastisk ut när hon äntrade ringen, glad och villig till att visa upp sig, så hon var väl värd segern.


Men oavsett vinst eller inte så är hon precis lika mycket värd för mig, naturligtvis. Det är jätteviktigt att hon är glad och mår bra, sen allt i övrigt är bara bonus, men väldigt roligt förstås. Flört


I söndags natt jobbade jag, och fast jag egentligen inte gjorde något speciellt just då, böjde mig lite kanske, så kände jag hur det drog till och smärtade rejält i ryggen. Shit! Inte nu, tänkte jag, aldrig för den delen... tog det så försiktigt jag kunde under natten, men jag kände att det blev värre och värre. Vi går ju ett antal gånger upp och ner i trappor, och sen är det en hel del vändningar av vårdtagare i sängarna bl a som förstås känns extra i ryggen. Alla sover förstås inte heller och behöver hjälp med diverse saker.


Får se vilket håll det går nu, klart man vill bli bra fort, men vet också att man måste ha tålamod. Det är inte lätt att ha i dom här tillfällena, blir irriterad av att jag blir så rörelsehindrad och inte kan göra vad jag vill. Grrr...Skrikandes... men visst, jag vet att det inte hjälper, att bli irriterad alltså. Ska jobba onsdag och torsdag natt, och sen har jag en lite längre ledighet att se fram emot. Hoppas jag blir bättre snart så jag kan jobba klart denna veckan.


Hoppas ni alla får en bra dag, jag tittar in i era bloggar så snart jag kan. Kan inte sitta för länge vid datorn pga ryggen.

Kram! Skrattande

Av Yvonne - 17 november 2009 12:12

Den här fina Grattis-hälsningen hade min snälla bloggvän Nettis lagt in på sin blogg. Oj vad förvånad men framför allt så GLAD jag blev. Tusen Tack Nettis.

 

Kram! Skrattande

 

  

 

 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards