This life

Alla inlägg under november 2009

Av Yvonne - 17 november 2009 12:12

Den här fina Grattis-hälsningen hade min snälla bloggvän Nettis lagt in på sin blogg. Oj vad förvånad men framför allt så GLAD jag blev. Tusen Tack Nettis.

 

Kram! Skrattande

 

  

 

 

Av Yvonne - 14 november 2009 19:45

Idag har jag varit på SBK utställning med Elly. Hade egentligen inte tänkt åka då hon är helt urfälld. Men åkte ner iallafall, och med god hjälp med borstning och handling av Mats Andersson blev det bara såå bra, osannolikt bra! För inte hade jag vågat tro på det här. Hon vann både cert och blev BIR (bäst i rasen) med en mycket fin kritik av en colliedomare dessutom. Tror ni jag är stolt eller, tror ni jag är något glad och tror ni att jag firar ikväll? Jo men visst!

Tack Mats för all hjälp! Och tack Elly för att du är en sån fantastisk hund (oavsett utställningsresultat eller inte). Flört

Vilken tur att jag åkte på utställningen ändå! 






   

Av Yvonne - 13 november 2009 17:15

Jag skulle åka in till stan för att träffa en kompis och Elly tog jag med mig. Jösses då så glad hon blev när jag tog i kopplet och det gick upp för henne att hon skulle få följa med! Tungan ute Hon sprang fram och tillbaka och gjorde glädjeskutt innan vi kom till bilen och hon hoppade in där.  När jag sen hade gjort mina ärenden och vi hade träffat kompisen, som Elly blev jätteglad att träffa, vände vi hemåt igen. Men så satt jag och tänkte på hemvägen, inte kan jag bara köra direkt hem nu, utan att gå ut något med Elly...hmm, nej jag får nog allt gå en liten runda med henne. Jag körde neråt stranden, och ja, hon blir alltid jätteglad över att komma dit. Men idag sprang hon som en vansinnig, hur man springer då, ja som om man inte sprungit på jäääääätte lääääänge. Fast det har hon. Flört


Det regnade och blåste vid stranden men det var jättehärligt ändå. Och jag blir väldigt glad när jag ser att Elly är glad! Så enkelt är det!


Bilderna är mörka och suddiga både pga att det var mulet och regn och att det är tagna med mobilen.




   



  


Ha en härlig fredagkväll!

Av Yvonne - 12 november 2009 22:15

  

Av Yvonne - 10 november 2009 19:42

Idag har det varit mörkt och grått hela dagen, tror jag, får jag väl tillägga, eftersom jag sovit , fniss.

Jag har jobbat inatt och kom hem på morgonen, mörkt, grått.

Sen sov jag hela dagen för att jag ska jobba en natt till, och det var lika mörkt och grått när jag kom upp.

Så det har varit ett perfekt sovväder kan jag tala om. Flört


För att lysa upp det hela kan man ju alltid titta tillbaka på lite sommarbilder... mmm, nu känns det bättre! Skrattande


Ha det så gott alla vänner!


  

doftros.2




















































jordgubbar









































elly.viol









































strand







































      




palargon.2





















































Av Yvonne - 9 november 2009 16:25

Här är betongtomtarna som jag skrev om förra måndagen. Nu har jag tagit en bild på dom. Enkla tomtar med bara en topp, lite skägg och en näsa, men charmiga tycker jag! Flört


Dom står ute vid trappen jämte ljuslyktan.

  

Av Yvonne - 8 november 2009 14:24

En riktigt gråmulen dag, men vad gör väl det... jag är ledig. Glad

Ska snart ta fram dammsugaren igen, ja rättare sagt, den står redan framme, ingen ide´att ta undan den. Elly fäller något otroligt, blir snart en korthårscollie om hon håller på så här, hi hi.

Det finns hundhår överallt känns det som! Obestämd


Av Yvonne - 7 november 2009 23:10

Vilket angenämt "problem" man har egentligen... när man inte vet vilket  man ska välja att åka till. En runda på stranden eller en skogsrunda, hmm. Jag gillar ju båda verkligen. Men det blev stranden idag, underbart var det. Och Elly kunde vara lös hela tiden, vi såg bara folk på avstånd.


  

Trots att det var så fint väder var vi ganska ensamma på stranden, ibland möter man hur mycket folk som helst.


  

Man kan välja lite olika rundor på stranden. Först går man en lång väg utmed strandkanten och sen på tillbaka vägen går man in i en liten skog, det är jättemysigt, så på så vis får man båda delarna. Flört

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards