This life

Alla inlägg under november 2009

Av Yvonne - 7 november 2009 13:56

Det var skönt med sovmorgon och att bara ta det lugnt när jag kom upp. Ska snart ge mig ut på promenad med Elly.

Stranden eller skogen... det är frågan det?


  

Av Yvonne - 6 november 2009 23:28

Nu ska jag göra mig iordning för natten, ta min bok med mig och gå och lägga mig. Förhoppningsvis orkar jag läsa några sidor innan John Blund kommer. Fördelen med pocketböcker som jag ofta läser, är att det slår inte lika hårt i huvudet när boken faller på en när man somnar ifrån den, hi hi.


  


God natt alla vänner!

Av Yvonne - 6 november 2009 22:15

Jag har fått en Award av min bloggvän Rosie, tusen tack! Ska berätta 10 saker om mig själv och sedan skicka den vidare till 3 personer.

Så jag skickar till:


Nettis

Sussi

Yvonne


  



Jag är född i Göteborg.Tungan ute


Jag älskar min familj!! Skrattande


Jag älskar min hund Elly! Skrattande


Jag gillar snötäckta fjäll och att åka skidor ner för en nypistad backe. Tungan ute


Jag trivs väldigt bra i skog och mark, helst på promenad med Elly. Glad


Jag älskar havet! Skrattande


Jag fyller snart år! Flört


Jag gillar fotboll och hockey. Tungan ute


Jag avskyr oärlighet och inställsammhet. Rynkar på näsan


Jag gillar att resa, men trivs också gott i mitt hem i lugn och ro. Glad



Av Yvonne - 6 november 2009 18:32

Åh vad skönt nu är jag äntligen ledig! Det har varit 2 intensiva, jobbiga men också roliga veckor! Nu är det gott att kunna ta det lugnt över helgen, som jag ska njuta!

Nu är det dags för fredagsmys, som OLW-reklamen lyder, hi hi. Flört 


Önskar er alla en riktigt skön fredagskväll! Kram!

Av Yvonne - 4 november 2009 19:26

I går var jag iväg nästan hela dagen, först utbildning sen ute och åt med jobbarkompisarna på ett jättemysigt ställe som heter Grimsholmen Bed & Breakfast. Följ gärna länken och kolla runt bland supermysiga bilder.

Vi hade det jättetrevligt och åt jättegod mat.


  

Det här är äppelkakan med vaniljgrädde som det bjöds på till dessert.



Idag har jag rejält ont efter alla övningar igår på utbildningen, i och för sig har jag ju ofta ont i mina leder som min reumatism innebär, så helt bra var kanske inte alla övningar för mig. Men man vill ju så gärna försöka när man ändå är där och när man deltar, och även om jag stod tillbaka och tog det försiktigt på vissa övningar så känns det ändå rejält nu.

Jag känner att det är lite för mycket runt om kring nu, behöver en paus snart... puh.

Har varit iväg på möte på jobbet i eftermiddag, och nu ska jag jobba i 2 nätter.... sen är jag iallafall ledig helgen, det ser jag fram emot!


Ha en skön kväll alla vänner!Skrattande

Av Yvonne - 2 november 2009 21:45

Ikväll har jag varit iväg och kollat in betongkonst. Olika saker som  t  ex ljusstakar, krukor, fågelbad, tomtar m.m

Jag fastnade för 2 tomtar som fick följa med hem. Tungan ute Nu står dom ute jämte ljuslyktan vid trappen. Jag ska lägga in en bild på dom så fort jag hinner. Det är en f.d jobbarkompis som pysslar med det här. Hon har gått i pension och har många järn i elden, som t ex betongkonst. Jättekul att se allt hon hade gjort.


I morgon är det då sista dagen på utbildningen i Hot och våld. Hoppas det går bra. Det börjar bli många övningar och grepp nu som är svårt att hålla reda på. Men det går nog bra ändå! (hoppas jag, tänk om jag faller på eget grepp, fniss)


Sen på kvällen ska vi ut med en jobbarkompis som slutat hos oss och börjat ett annat jobb. Det ska bli riktigt kul, om jag inte är för trött och sitter och somnar förstås, hi hi. Flört

Av Yvonne - 2 november 2009 14:49

Måndag, ny vecka och andra dagen på en ny månad. Och riktigt gråväder med regn därtill. Alltså ett väder där man bara har lust att krypa ner och dra något gammalt över sig, kan man tycka... Flört  Men riktigt så illa är det inte faktiskt, känner mig ganska uppåt trots vädret, för visst är det så att man blir påverkad av vädret många gånger. Har tagit det rätt så lugnt idag, imorgon är det dags för sista dagen på utbildningen och sedan är det jobb onsdag och torsdag. Så jag får se om jag ligger lite lågt med skrivandet några dagar till, allt i mån av tid och lust. Flört


I går var vi iväg en runda på stranden och gick med Elly. Bilderna är väldigt grå och lite oklara. Denna stranden vi gick på igår hade inte Elly varit på innan. Det är inte långt ifrån den vanliga stranden som vi brukar gå på, men igår blev det nya marker för henne och nya dofter. Hej fadilej vad glad hon blev!! Skrattande




Sniff sniff sniff, vem har gått här? 



 

Vackert fast det är grått.  



  

Hans och Elly på toppen. Glad


Ovido - Quiz & Flashcards