This life

Alla inlägg under december 2009

Av Yvonne - 31 december 2009 00:26

 

Jag vill önska er alla ett Gott Nytt År!   

 

  

Av Yvonne - 30 december 2009 18:30

Favoritstället att vara ute och promenera på är stranden, dit jag och Elly även åkte i eftermiddags. Där kan man få lite av varje om man vill, både gå utmed havet och sedan in i en skog. Och snön ligger kvar idag också, fantastiskt!!   


  


  


 

Elly i motljus.


   


   

Här stannade jag en stund, satte mig på en bänk och tittade på havet som idag var lugnt och stilla, några enstaka vågor.  Bara och njuta!


   

Nu lämnar vi havskanten och går in i en skog.


   


       



Av Yvonne - 30 december 2009 11:58

Strålande väder, så här årets näst sista dag!

Sol, klarblå himmel och 4 minusgrader. Wow,  måste ut och ta vara på detta.  


 

  

Av Yvonne - 29 december 2009 23:58



God natt alla goa vänner!


  

  

Av Yvonne - 29 december 2009 18:40

i förmiddags var det åter dags för snö här, och visst jag gillar snö men inte det här omslaget i väder som vi har nu, ena dagen regn, all snö försvinner. Slask och sen fryser det på igen, det blir förenat med livsfara att ge sig ut och gå.   


Sen det här smällandet med nyårssmällar och raketer, usch vad jag hatar det. Om det iallafall kunde hållas till en dag, alltså bara nyårsafton, så vet man ju vad man har och vänta. Nej, när som helst när man minst anar det smälls det. Tänk så många djur som blir skrämda och du kan inte tala om för ett djur efteråt att det inte var meningen at skrämmas. Skadan är redan skedd och för många djur innebär det en enda pina denna tiden, en del får tom medicineras med lugnande. Det är väl ändå inte vettigt!! Skulle jag få bestämma skulle alla raketer och smällare totalförbjudas. Möjligtvis tillåtas  under arrangerade former. Nej, fy för allt smällande.    


Så, nu har jag gnällt färdigt   

Av Yvonne - 28 december 2009 19:00

Idag är jag ledig igen efter två nätters jobb.

Och idag fyller Hans år, Grattis Hans!


Vi åkte ner till stranden tillsammans med Elly, jösses som hon springer  i sanden, hon njuter verkligen.

Det var härligt väder.


    

Full fart.


  

Här rullar hon sig i en hög med snäckskal.


  

Hmm, jag tror dom luktade extra illa, typ rutten fisk eller något     






Sen åkte vi hem och åt tårta! Jättegod!!





Tänker tillbaka..... det här gjorde vi för ett år sen...

  


  

  



Även om man inte varit i London känner man nog igen Big Ben. Vi hade det helt underbart där, en jättehärlig och rolig vecka, längtar dit igen. Vi var bl a på Dominion Theatre och såg musikalen We will rock you, baserad på Queens musik. Fantastiskt bra!!!  


  




Av Yvonne - 28 december 2009 18:30

 Juldagarna är över för denna gången. Det har varit en fin jul, julafton var lugn och stämningsfull. Sen har jag jobbat både juldagen och annandagen. Nu är jag äntligen ledig fram till den 10 januari, wow så skönt!!!


  


På förmiddagen på julafton var jag och Hans och Elly ute och gick en härlig runda på stranden. Helt underbart!!!


Solen gjorde sitt bästa för att försöka synas, och ja, lite sol kom fram innan den doldes av molnen igen.

Här lite snö och is som var kvar.


  

Härligt att vara ute och att dessutom Elly var välrastad innan vi vände hemåt igen för att ordna till julmaten, det smakade extra bra kan jag säga.   


  



Så småningom var det dags för julklappsutdelning, och naturligtvis fick Elly också julklappar!            

Av Yvonne - 23 december 2009 15:12

 

Jag önskar nu er alla en riktigt God Jul!   

 

  

 

 

Skapa flashcards