This life

Direktlänk till inlägg 3 december 2009

Nattrunda

Av Yvonne - 3 december 2009 00:35

Det blev lite sent innan jag kom ut med Elly på en sista kvällsrunda innan läggdags. Klockan var ca  kvart i 12, men det var så skönt ute, frost, månsken och alldeles lugnt. Och inte mötte vi någon heller så Elly kunde springa lös hela tiden.


  

Månsken, men lite mer moln på himlen i natt än i går.


  

Elly får inte gå utanför vår grind utan ett  "varsågod" från oss, här sitter hon och väntar på tillåtelse, men plötsligt prasslar det till i busken och nyfiket spanar hon dit. Men snart struntar hon i det och vi kan gå ut på vår runda.



  

Strax till höger i bilden kan man se Elly.

Uppe, närmare mitten på bilden ser man en slags lysande trekant. En julgran uppe i himlen? Ja en gran men på taket på Lantmännens byggnad.



  

Här är julgranen på lite närmare håll, en julgran som egentligen inte är någon gran i vanlig mening utan en järnställning med belysning.


Ja det var allt från min sena nattrunda. Jag tittar in hos er bloggvänner i morgon, eller senare idag, för nu är det ny dag.


God natt o sov så gott!    




 
 
Yvonne

Yvonne

3 december 2009 01:38

Härliga bilder! I somras satt jag ute på trappan på nätterna och lyssnade på tystnaden! Helt underbart!

Det blir ju ett speciellt sken vid fullmåne också! =)

Kram kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

3 december 2009 06:29

Månen var fin i natt:)
Det kan bli så ibland att det blir senare än vad man har tänkt sig. Skönt att var lite själv och låta ens hund springa lite själv. Det tycker jag är trevligt och rofyllt.
Jätte härliga bilder som du har tagit.
Hoppas du kunde somna efter din tur ute i det kalla.
Ha en skön dag min vän, kjamisar

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
carri

carri

3 december 2009 09:33

Vacker bild av månen.

och härligt för hunden att få springa av sig fritt.
kram

http://livsvingar.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

3 december 2009 13:48

Så har vi också..
Att inte Doris får gå utanför grinden utan att vi säger SÅ. Oftast funkar det bra men ibland glömmer hon bort sig. Jag tror hon håller på att bli lite senil hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Ovido - Quiz & Flashcards