This life

Alla inlägg den 8 december 2009

Av Yvonne - 8 december 2009 13:20

När man inte kan få någon julstämning ute (detta gråväder   ), får man drömma sig bort i bilder....   


Jag fixar inte så mycket hemma, jag vänder absolut inte upp och ner på allt för att nu är det jul och då ska det vara städat där och där och där.

Jo visst, städar gör vi så klart men inte mer nu för att det är jul. Jag har inga direkt måsten som jag ska göra, bara för att det är jul, en del saker vill jag gärna ha förstås som hör julen till, men annars känner jag, ta det lugnt jul blir det ändå, försök och ta vara på tiden och varandra och gör det till vad just Du tycker om. Det är inte så lätt alltid, jag vet...


Ingen kan må väl av att stressa runt för att sedan när julen är här vara så slut att man inte orkar njuta någonting. Julen är inte helig för mig, mycket för att jag genom åren jobbat många jular, då blir det faktiskt som vilken dag som helst. I år är jag iallafall ledig på julafton, sedan går jag på igen juldagsnatten. Så vad jag vill säga är att jag vill ha det sådär lagom (vad nu lagom är ?  ) mysigt och lugnt, inte för uppskruvat och med en massa förväntningar.


Jag vill gärna ha bakat lussekatter med saffran i. Det gillar alla i familjen och är uppskattat, så det är bara kul.

Har inte handlat en julklapp ännu (va, vad säger hon??? e hon inte klok   ) men det är lugnt, ska inte handla så mycket, så det ska säkert gå bra.


Men något jag väldigt gärna skulle vilja ha som vi nästan aldrig får här nere, är en vit jul, med mycket snö!!!! Thoohooo vad glad jag skulle bli.   


Någon gång kanske vi åker upp till fjällen över jul, upp till Hamra i Härjedalen kanske. Där är väldigt vackert och avkopplande, och dessutom kan man ju då åka skidor.   


Just det här bilderna är inte från Härjedalen utan för 2 år sen när vi var i Lindvallen, Sälen.


  

Mattias o Hans framför snögubben i Lindvallen.



  

Johan en tidig morgon när liftarna nyss öppnat.




  

Och så jag då, jag mår så himla bra uppe i fjällen, kanske har jag bott i en snökoja i ett tidigare liv, hi hi, för allt stämmer så bra när jag kommer dit.   



  

Åh jag vill dit nuuuuu!



  

Underbart!



  

Kanonmysig stuga som vi hyrde.


Ge mig en vit jul nu!!!!!   






  Pooooff... öh vad var det?    ... var e jag...jaha hemma i soffan   ...tittar ut....gråväder...jaha


Ja ja, vad är väl en bal på slottet.....   



Av Yvonne - 8 december 2009 11:22

Ännu en grådag, hur många finns det egentligen? Man tycker att dom skulle ta slut på lagret. Nu får det levereras soldagar i stället och gärna snö!   


Jo visst hittade vi gran i söndags eftermiddag, någon önskade bildbevis på det och här kommer det. Granen står dock kvar i skogen ett tag till. Men bara det att vi lyckades samla ihop hela familjen, nåja inte såå stor kanske på 4 personer.    Men jag lovar att med 2 tonåringar så är det inte det lättaste, hi hi. Det var ju gråväder i söndags också så bilderna är mörka, men jag tror ni kan ana en gran i mörkret.   





  

Den här granen blir det!



  

Johan, Mattias o Elly spanar omkring.


  

Den här granen då? Johan tyckte att den kan ju inte hjälpa att den är ful, vi kanske skulle ta den, hi hi.   

Inte så noga egentligen... det kanske får bli en fulgran!   

Ovido - Quiz & Flashcards