This life

Direktlänk till inlägg 8 december 2009

Dreaming ;D

Av Yvonne - 8 december 2009 13:20

När man inte kan få någon julstämning ute (detta gråväder   ), får man drömma sig bort i bilder....   


Jag fixar inte så mycket hemma, jag vänder absolut inte upp och ner på allt för att nu är det jul och då ska det vara städat där och där och där.

Jo visst, städar gör vi så klart men inte mer nu för att det är jul. Jag har inga direkt måsten som jag ska göra, bara för att det är jul, en del saker vill jag gärna ha förstås som hör julen till, men annars känner jag, ta det lugnt jul blir det ändå, försök och ta vara på tiden och varandra och gör det till vad just Du tycker om. Det är inte så lätt alltid, jag vet...


Ingen kan må väl av att stressa runt för att sedan när julen är här vara så slut att man inte orkar njuta någonting. Julen är inte helig för mig, mycket för att jag genom åren jobbat många jular, då blir det faktiskt som vilken dag som helst. I år är jag iallafall ledig på julafton, sedan går jag på igen juldagsnatten. Så vad jag vill säga är att jag vill ha det sådär lagom (vad nu lagom är ?  ) mysigt och lugnt, inte för uppskruvat och med en massa förväntningar.


Jag vill gärna ha bakat lussekatter med saffran i. Det gillar alla i familjen och är uppskattat, så det är bara kul.

Har inte handlat en julklapp ännu (va, vad säger hon??? e hon inte klok   ) men det är lugnt, ska inte handla så mycket, så det ska säkert gå bra.


Men något jag väldigt gärna skulle vilja ha som vi nästan aldrig får här nere, är en vit jul, med mycket snö!!!! Thoohooo vad glad jag skulle bli.   


Någon gång kanske vi åker upp till fjällen över jul, upp till Hamra i Härjedalen kanske. Där är väldigt vackert och avkopplande, och dessutom kan man ju då åka skidor.   


Just det här bilderna är inte från Härjedalen utan för 2 år sen när vi var i Lindvallen, Sälen.


  

Mattias o Hans framför snögubben i Lindvallen.



  

Johan en tidig morgon när liftarna nyss öppnat.




  

Och så jag då, jag mår så himla bra uppe i fjällen, kanske har jag bott i en snökoja i ett tidigare liv, hi hi, för allt stämmer så bra när jag kommer dit.   



  

Åh jag vill dit nuuuuu!



  

Underbart!



  

Kanonmysig stuga som vi hyrde.


Ge mig en vit jul nu!!!!!   






  Pooooff... öh vad var det?    ... var e jag...jaha hemma i soffan   ...tittar ut....gråväder...jaha


Ja ja, vad är väl en bal på slottet.....   



 
 
lollo

lollo

8 december 2009 17:07

Hejsan Vännen!
Håller med dig om det här skitvädret..Nu får det vara nog.
Jag vill göra snöänglar och åka tefat,skidor och bara pulsa i snön och må gott.Vilka härliga bilder du lagt ut..så skulle man ha det.Vi får hålla tummarna för att få SNÖ.
Hoppas att allt är prima liv hos dig..här har det varit si och så.men det känns bättre nu..Ha detnu så gott och många Kramar.
Puss på luvan!Vännen

http://lollopettersson.bloggplatsen.se

 
carri

carri

8 december 2009 17:48

Go kväll !
ÅÅ vilka härliga bilder, blir riktigt sugen på att det ska bli vår och man kan börja fara ut.

Jag pysslar på och bakar till julen men jag stressar inte utan tycker bara att det är rogivande. Kram

http://livsvingar.bloggagratis.se

 
Ingegerd

Ingegerd

8 december 2009 20:03

Kloka tankar du har om julen! Precis vad jag tycker också, varför stressa ihjäl sig bara för att det är jul! Man måste ju hinna njuta också!

Snälla kommentarer du skrev då:-) Tackar!

http://hovsing.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

9 december 2009 08:25

Jag är inte heller så att jag vänder upp och ner på hemmet bara för att det är jul. Möjligtvis att jag försöker tvätta fönstren som extra grej. Men i år gick inte det bra för inga fönster har blivit tvättade hihi

För första gången på många år så är jag ledig mellandagarna! Normalt brukar jag alltid jobba då + helg men i år har jag sagt ifrån det. Nästan alla helger i alla fall. Söndag efter nyår ska jag jobba..

Doris haltande är bättre så vi avvaktar med veterinären. Som det ser ut nu ska det nog kunna läka av sig själv!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

9 december 2009 09:52

Kan inget annat än att hålla med dig, detta väder ger ingen jul känsla.
Och stressa ska man verkligen inte göra julen ska var lugn och skön:)
Så vackra bilder jag längtar också dit hihi och snö det är ju så vackert.
Ha nu en kanon bra dag och va rädd om dig, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Nettis

Nettis

9 december 2009 14:56

Hihi, tyyypiiiskt att du vaknade upp ur din dröm ;) ! Skidor skulle jag inte kunna stå på, haha! Men snowracer i backen utanför, är inte illa alls... OM vi får nån snö nån gång!
Bilderna är sååå vackra :) . Speciellt den med granarna mot himlen *gillar* :) !
Här är julen helig, fniss! Vi ÄLSKAR julen i det här huset :) !!!
Men i år har jag dragit ner på mina måsten pga hälsan.
Ha en fin dag kära Yvonne, och pussa lilla Elly :) .
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

9 december 2009 16:49

Å, vilka härliga bilder! Jag vill också ha snö! =)
Det var många år sedan vi såg så mycket snö här nere...

Ja, vi älskar julen! Men jag är som du.
LAGOM av städning och detsamma av pynt och godis/mat/bak.
Jag är inte en sån som lägger in egen sill eller gör egen korv. Jag sa just till syrran härom dagen att det spelar ingen roll VAD eller hur mycket du gör, för julen kommer ju i alla fall!
Inte stressa. Det ger bara en massa negativt!
Det viktiga är att vara tillsammans, mysa och äta gott!
Och så julklapparna förstås. Som handlas in under hela året! Även på loppis, trots att många tycker att man inte kan ge bort begagnade saker. Det gör vi och vi älskar det! =)

Varm kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
lollo

lollo

10 december 2009 10:08

Knackar på och önskar dig en trevlig dag,och passar på att ge dig en KRAM♥

http://lollopettersson.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

10 december 2009 18:14

Härliga vinterbilder, men jag tror nog att vi får spraya fejksnö på fönsterna för att få lite stämmning iår

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
katsura

katsura

10 december 2009 21:35

Jag drömmer också om en vi jul, men det enda sättet att få det är ju att resa norrut... och jag gillar att fira julen hemma. Ingen bra kombination :)

http://katsura.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Ovido - Quiz & Flashcards