This life

Direktlänk till inlägg 19 december 2009

Granen inne och klädd

Av Yvonne - 19 december 2009 23:25

Granen blev hämtad idag direkt från skogen. Hans tog med Elly till skogen och högg granen vi sett ut tidigare, så nu är den inkommen och klädd av Johan och Mattias.


En mysig ljuspunkt!


  



  



 
 
Susanne

Susanne

20 december 2009 06:06

godmorgon-- ja men vill ju se mera av granen nu får du allt visa mera bilder-- min står ute ännu! jag måste kapa den lite eller ganska mycket.. jag hittade den perfekta granen..
men för stor oftast så .. men då tar jag efter kapandet och använder kvistarna som blir över som annan dekoration..
Kyla ja visst kan man klä sig men inte mot västkustens vindar.... vet precis hur vidrigt det kan vara! efter 10 år där nere!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

20 december 2009 09:35

Så nu antar jag att julkänslorna börjar komma?

Så det är två av det manliga könet som klätt granen?? Här skulle jag aldrig få sambon att göra det. Pjolt tycker han hihi

Ha en bra dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

20 december 2009 16:10

Javisst är det mysigt med granen inne..

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

20 december 2009 21:42

Godafton!
Hittade dig hos en bloggvän till mig och kände att jag ville
titta in och säga att jag håller både tummar och tår så att det ska bli en bra jul för er alla trots din pappas sjukdom.
Har själv KOL som konstaterades 1994 och det ÄR jobbigt !!!

Blev lite nostalgisk då jag såg att du bor i Slöinge eftersom min farmor föddes där,,,själv bor jag längre norrut,,,nästan på gränsen till Västra Götalands län...men fortfarande i Halland.

Önskar dig allt gott vännen!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Ingegerd

Ingegerd

20 december 2009 21:44

Har satt in vår gran i em, hur mysigt som helst!

http://hovsing.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

21 december 2009 11:19

Vad mysigt att kunna hämta sin gran själv, vår dotter och svärson kunde också hämta sin gran själv från skogen.
Vi ska också sätta in gran men vi har inte köpt någon än, jag är alltid ute i sista minuten när det gäller gran fast jag säger att nu ska jag se till att vara ute i tid:)
Ha nu en skön måndag och kör försiktigt om du ska ut på vägarna, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Ann

Ann

21 december 2009 11:41

Hej Yvonne!!Hoppas allt går bra med din pappa.
Så mysigt att hämta in granen från skogen.
Hoppas det har gått bra att jobba oxå.
Många kramar från Ann

http://ann.bloggagratis.se

 
Susanne

Susanne

22 december 2009 08:54

Vill önska dig och de dina en riktigt god jul... om jag inte kikar in något mera före jul...

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
katsura

katsura

22 december 2009 17:43

Granen är faktiskt det finaste julpyntet tycker jag, men tyvärr kan vi inte ha en äkta... Det är däremot ganska bekvämt att bara hämta ner den från vinden, skaka av den en smula och vips varken vattning eller dammsugningar i ett behövs!
Här snöar det för fullt nu och julstämningen kommer krypande.
Ha det bra!

http://katsura.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards