This life

Alla inlägg under december 2009

Av Yvonne - 23 december 2009 12:50

idag är det töväder, så typiskt västkustväder, hoppas nu inte all snön försvinner till i morgon. Det är ändå något visst när det blir en vit jul.

Tror det ska frysa på framåt kvällen, så då blir det väl livsfarlig isgata istället.


Ska fortsätta pyssla här hemma med bla några julklappar som ska slås in, sen ska jag griljera skinkan så den också blir klar.



Av Yvonne - 23 december 2009 12:30

i dessa svininfluensa-tider tänkte jag visa ett litet svin som jag tycker om, hi hi.


  

Av Yvonne - 22 december 2009 22:30

Här är några bilder tagna ikväll, det snöar så fint. Åh, vad jag gillar det, man blir som barn på nytt!      


  


 


  

Elly tycker också det är härligt att leka i snön.    


Av Yvonne - 19 december 2009 23:25

Granen blev hämtad idag direkt från skogen. Hans tog med Elly till skogen och högg granen vi sett ut tidigare, så nu är den inkommen och klädd av Johan och Mattias.


En mysig ljuspunkt!


  



  



Av Yvonne - 19 december 2009 21:50

Ja det har varit en dag med oro och som tagit mycket extra energi. Men det är ju så livet är...

Min pappa åkte med ambulans till sjukhuset i morse, han kunde inte stå riktigt på benen och dessutom hade han väldigt svårt att få luft eftersom han har KOL.

Usch så hemskt att inte få luft, måste vara panikartat.


På eftermiddagen åkte jag och mamma ner för att han skulle få komma hem, och visst är det väl skönt att han fick komma hem igen, men det innebär ju extra oro för mamma också när han fortfarande inte var bra.


Han har gått igenom så mycket under denna höst, med alla upprepade cellgiftsbehandlingar mot cancern,  det har tagit mycket på honom. Så det känns väldigt tufft.

Men just nu är det lite lugnare och han mår något bättre nu ikväll.



  

Av Yvonne - 18 december 2009 13:44

Städa, aska ur braskaminen, tvätta, handla, ja, som ni hör vanligt vardagsfix står på programmet idag.   


I morgon åker vi till skogen och hugger vår gran.

Betydligt behagligare ute idag även om det är minusgrader, men det gillar jag. Men igår var det minusgrader och rejäl blåst, hur kallt tror ni att det var? Jag kan tala om att det var JÄTTEKALLT. Eller så mådde jag inte helt bra igår, för jag frös och kände mig som en isbit hela dagen.

Det måste vara isvindar som kommer från havet.   


Två killar är hemkomna från skolan, väldigt glada är dom. Det skulle jag också vara om jag hade ett långt jullov framför mig, hi hi.   

Av Yvonne - 16 december 2009 19:50

I morse när jag gick hem från jobbet låg det snö på marken och på träd och buskar, såå vackert.

Jag tog ut Elly på en promenad och hon var lika glad som jag över snön, hoppade och studsade!   


Nu är det några minusgrader, och jag hoppas så att vädret får vara som det är nu ett tag framöver.


Snart dags att ta sig till jobbet igen, sen ledig fram till söndag natt, skööööönt!!!!


Ha det så gott alla!   


  

Av Yvonne - 15 december 2009 16:27

Inte här i allafall. Imorse var det lite vitt på marken, men nu har det regnat precis hela dagen och det har varit såå mörkt.


Ja ja, den som väntar på något gott....

När jag tittar på websidan klart.se ser det ut som det ska slå om till minusgrader under kvällen och sen vara minusgrader fram till juldagen. Härligt, det vill jag ha!   


Så var det redan dags att jobba ett par nätter igen, känns som om jag precis gick hem från jobbet. Men det ska säkert gå bra.


Ha det gott och glöm inte att vila mellan julklappsinköp och allt julpyssel   


  

Ovido - Quiz & Flashcards