This life

Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Yvonne - 11 februari 2010 19:02

Idag åkte jag ner till stranden redan på morgonen, var där strax efter kl 8, ja jag skriver tidig morgontimma i rubriken, men det är ganska tidigt för mig en dag jag är ledig. Så solen hade inte riktigt kämpat sig upp ännu. När kl var 7 så kollade jag termometern här hemma,  - 16 grader, jösses såg jag rätt, men det gjorde jag för jag har hört fler i närheten här som haft liknande temperatur, så det stämde säkert.  Det var som sagt kallt när jag kom ner till stranden, men jag hade tagit rejält på mig och när jag rört på mig en stund så blev jag varm. Skönt! Konstigt tyst var det på stranden, jag och Elly var helt själva där, förutom en massa änder som "pratade" en massa. Det som var tyst var att inga vågor hördes, isen har ju lagt sig närmast stranden och en bit ut. Men vackert var det.


Härligt att gå där och känna hur gott det blev när solen kom upp, februarisol värmer gott. 

  


Framåt eftermiddagen steg temperaturen till - 4 och strålande solsken, visst är det härligt!


Lite bilder från morgonrundan....


  

På väg ner till havet  



 

Elly stannade upp flera gånger för att spana in änderna som "höll låda"


  

änderna



     

solen börjar kämpa sig upp  


  

Elly på språng


  


  

Elly har en plats hon alltid brukar stanna vid för att rulla runt på. Nu är där en massa snö så nu luktar det nog inte så mycket, men innan var det rutten tång-lukt eller något liknande, så det var kanske det som var mysigt, att lukta lite skunk.  

  

  


   

Sen åkte vi hem och åt en god frukost, jag och Elly.       

Av Yvonne - 11 februari 2010 11:08

- 16 grader på morgonen, det bet ordentligt i kinderna.  

 Nu är det "bara" - 9 och dessutom strålande solsken, så det känns betydligt bättre.


Återkommer under dagen, har lite på gång nu.   

Ovido - Quiz & Flashcards