This life

Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

OS och en modig tjej

Av Yvonne - 19 februari 2010 16:05

Det blev ingen bloggrunda igår... istället fastnade jag framför tv:n, i vanliga fall tittar jag inte så mycket på tv. Men det är ju OS, jag älskar OS!


Kunde inte låta bli och följa Anja och hennes fantastiska insats igår. Ena dagen håller hon på att köra halvt ihjäl sig i ett helt fruktansvärt hopp och fall. Hjärtat kom säkert i halsgropen på många av oss, klarade hon sig? Man tror inte det är möjligt att hon överhuvudtaget kan starta i en ny tävling dagen efter.


Men jodå, kalla det dumdristighet, helt vanvettigt, man kan också kalla det ett mod som är utöver det vanliga. Det har Anja, hon har en tro på sig själv och är också till viss del ganska kaxig i sina uttalanden, något man inte ska vara tydligen, enligt en del iallafall.  Men se, det funkar ju!


Igår tog hon alltså OS-brons i superkombinationen störtlopp/slalom. Vilken seger, så underbart och då menar jag inte bara OS-bronset.


Grattis Anja!  Vilken tjej!


  


bild från Aftonbladet

 
 
Carina - Pocketbay

Carina - Pocketbay

19 februari 2010 23:12

Hej Yvonne!!

Har precis suttit, nja, halvlegat halvt utslagen i soffan och tittat på Sverige mot Vitryssland. Inte helt imponerande får jag säga, trots vinsten. På nåt sätt så tror man att "killarna" bara ska "köra" över motståndet.....I stället så är det mycket finlir men inte så mycket som händer! Ska du o jag åka över o coatcha??? He, he:)
En annan sak, bara så du vet.....Nu har jag SEMESTER!!!
Tänkte att jag ska lägga in lite nya bilder på min blogg i morgon!
Ha en riktigt trevlig helg, ni med!!!

Kramar
Carina

http://www.pocketbay.se

 
Sussi

Sussi

20 februari 2010 10:55

Det är helt otroligt!! Hon är jätteduktig. Vilket Psyke :-)

Tyvärr var det ju en Svensk till som kraschade i störtloppsbacken. Även han är okej men det såg också riktigt hemskt ut..

Sen får vi ju inte glömma Anna Haag som smet in på en silverplats igår :-)
Nu tycker jag med att det är kul att kolla på OS ;-)

Sv. Det blev det gamla vanliga en fredagskväll att dricka för mig. Ett glas rött vin :-)

KRamisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

20 februari 2010 13:18

Det kallas verkligen MOD!!! Jag skulle aldrig överhuvudtaget våga åka ner för en sådant backe och hon gör det efter en sådan vurpa. Helt otroligt!!!
Go lördag och ta det lugnt i snöovädret

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

20 februari 2010 18:14

Rättar in mig i ledet och håller med om att Anja är värd all beundran både för sin skicklighet och sitt mod =D
Ska strax sätta mig framför TV:n...men har dålig koll på vad som ska ske i Vancouver idag eftersom vi inte fått någon tidning...men det visar sig ;o)
Lördagskramar !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Yvonne

Yvonne

20 februari 2010 20:16

Tittar in och lämnar en kram och hälsar så gott från systra mi! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

20 februari 2010 20:47

Trevlig blogg! Återkommer gärna för att läsa din blogg.

http://kleopatra.bloggagratis.se

 
margit

margit

20 februari 2010 21:17

Hej Yvonne!
Jag brukar inte "hänga med" OS..och titta..MEN detta medn Anja..det har man INTE kunnat undgå att både se och hör ett antal gånger dessa dagar!!!
Visst var det en enorm BRAGD hon har gjort...dagen efter detta fruktansvärda, hemska fall...där hennes liv hade tom kunnat ta slut. Ock dagen efter...ta en medalj!! FANTASTISKT STARKT av henne!!
Kramen vännen!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Av Irja.

Av" title="http://bloggplatsen.se]Av" target="_blank">bloggplatsen.se]Av Irja.

20 februari 2010 23:33

Bästa Yvonne !!!
Anja hon är en supertjej.... Vi är nog alla lite kaxiga är uppe i NORR, vi har ju alltid fått höra att vi är blyga och fåordiga ,men sanningen är anorlunda LER....ALLA som är med i OS, truppen tycker jag är vinnare ,jag älskar skidsport ... Trevlig HELG...FÅNGA DAGEN ...DAGEN GÅR EJ I REPRIS KRAM IA.......

http://40-Talisten bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Skapa flashcards