This life

Alla inlägg den 26 februari 2010

Av Yvonne - 26 februari 2010 15:15

Idag är det grått och blött ute, och jättehalt på sina ställen.

Nej, det här är inget mysigt väder enligt mig, som gillar riktig vinter ( vågar man knappt säga numera efter denna vinter, jag är kanske inte rätt vaccinerad, hi hi). Men vi människor har ju väldigt olika uppfattningar om hur vädret ska vara, så det är ju en väldig tur att vi inte kan påverka det, för då hade det varit krig om det också, var så säker.   


Men visst blir det bra förstås när snön försvinner, så man kan gå i skogen och på stranden som man vill. Det är ju väldigt begränsat nu. För jag saknar verkligen det där riktiga skogspromenaderna eller nere vid stranden. Visst kan man gå där, men antingen får man hålla sig till där någon gått innan (om någon gått där) eller pulsa omkring i en massa snö, och det är inte så kul. Men det kommer... det kommer!!!

Istället har jag för det mesta gått på vägarna här omkring, t ex i går kväll när jag gick en runda med Elly. Det var snorhalt ute, halkade mest omkring, sen var det risk för att bli nerkörd av en traktor som plogade vägen där jag gick. Men det gick bra, jag sitter ju här , hi hi. 


Är ledig idag, men jobbar i morgon natt, men bara en natt, skönt.   


En trevlig fredag önskar jag alla!   


  

Ovido - Quiz & Flashcards