This life

Alla inlägg under februari 2010

Av Yvonne - 19 februari 2010 13:15

shit vad de snöar....jag vet att många är otroligt trötta på snön nu, och visst, det begränsar mycket vad man komma fram någonstans om man ska ut och gå. Svårt att gå i skogen som vanligt om man inte vill gå i snön till knäna, och det vill inte jag iallafall. 

Men nu råkar jag ändå vara sån att jag gillar riktiga vintrar, med snö och minusgrader, jo man kan göra det faktiskt... hi hi.  Jag tycker att gröna slaskiga vintrar med blåst och allmänt skitigt är fullkomligt vedervärdigt. Det är ändå bara februari, snön kommer försvinna så småningom, var så säker. Dessutom var det längesen vi hade så bekvämt inomhus en vinter, visst behöver här städas, och blött efter snön blir det förstås.  Men man kan ju räkna ut själv vilket som man behöver städa mest efter, en gyttje-vinter eller en snö-vinter!


Men det klart att jag också längtar till våren.... det kommer nog kännas extra skönt, och alldeles underbart!    


  

Av Yvonne - 18 februari 2010 13:45

Jag har varit iväg hela förmiddagen på olika ärenden och har även handlat mat. Fy vad det är tråkigt att handla, speciellt när man kommer hem och ska packa upp alla varor.    

Köpte hem en semla till mig, så nu har jag fikat och ätit semla, mmm, mycket god var den.    


Nu ska jag lägga mig och ta en liten middagslur, ska göra en bloggrunda ikväll har jag tänkt.   


  



Av Yvonne - 15 februari 2010 15:18

oj vad en veckas ledigt gick fort.... redan dags att jobba igen. Ja, hade lätt kunnat vara hemma lite mer, men det går inte.   


Det är bara och spotta i nävarna och ta tag i jobbet denna veckan.   


jo förresten.... det snöar   


Ha en bra dag alla!


  



Av Yvonne - 14 februari 2010 12:00



Önskar alla en härlig Alla hjärtans dag!   



  

Av Yvonne - 13 februari 2010 17:15

Vill skriva här om en stor förhoppning jag har.....  Jag hoppas så att Elly är dräktig och att det blir valpar under v. 12. Det har nu gått ca 3 veckor hon parades, vill ni läsa mer så gå in på min hemsida.


Den här bilden är från när Elly var 6 veckor, och det är hon längst till vänster i bild. Snacka om mjölkbar, eller hur!


  


  

Elly 6 veckor.


Av Yvonne - 13 februari 2010 15:45

och så har OS börjat, vinter-OS 2010 i Vancouver. Härligt säger jag som är sportfåne!   


Och vad vore mer naturligt än att låta vår store hockeystjärna Peter "Foppa" Forsberg vara fanbärare på invigningen!   


  

bild från Expressen



Av Yvonne - 13 februari 2010 11:00

  



En helt fantastisk kväll hade vi igår i Göteborg. Musikalen var jättebra och Brolle är ju bara helt otroligt lysande, fantastisk röst och utstrålning!


Ja, som jag skrev i går så var jag inte så insatt i Buddy Holly´s musik, men igår insåg jag att det är en massa låtar som jag hört innan som jag inte visste att det var just han som hade gjort.


Det var verkligen Rock´n Roll  igår, vilken härlig musik och vilket ös! Wow, jag älskar att gå på konserter och musikaler som verkligen berör en och som gör att man blir glad och har en massa låtar spelande i huvudet.



  


Musikalen utspelar sig under Buddy Holly´s  legendariska år mellan 1956 -1959. Det här tre åren gjorde han en mängd oförglömliga hits och hade stor framgång. Men i februari 1959 omkom han tragiskt i en flygolycka.



  


Av Yvonne - 12 februari 2010 12:37

Ikväll blir det musikal på Scandinavium i Göteborg. Jag fick biljetter i födelsedagspresent, ja det är ju över 2 månader sen nu, men det ska bli riktigt roligt att komma iväg.   


Det är Buddy Holly the Musical  som vi ska se. Jag är inte insatt direkt i Buddy Hollys musik, visst känner jag igen en del låtar, men han storhetstid var ju innan jag ens var född. Men musik, att gå på konserter och musikaler gillar jag jättemycket, och Brolle som spelar huvudrollen är mycket bra.


  

Ovido - Quiz & Flashcards