This life

Alla inlägg under mars 2010

Av Yvonne - 29 mars 2010 23:45


den lilla sobeltiken i ljuvlig sömn   


  

Av Yvonne - 29 mars 2010 21:23

valprapport


jo, det blir säkert mycket om valpar just nu, för det här är vad jag har längtat efter länge, att få följa valpar på nära håll    



  


Idag är dom 4 dagar, och livet består mycket av att äta och sova och äta och sova



  


så äter dom, och så somnar dom bums, så fort dom vaknar är det till att äta igen



     


ändå kan man sitta och titta på just det, att dom äter och sover, vi är nog ett konstigt folk vi hundfolk,    

 

En av hanarna, han är minst i hela kullen har stått stilla i vikt, men så ökade han igår, det kändes skönt förstås, och jag hoppas han kommer igång nu så det går bra för honom.



  

Jag har redan fäst mig så vid det små liven, och tänk att fast det bara är några dagar så är dom sååå söta!



Av Yvonne - 26 mars 2010 23:37

Tack för alla härliga och glada kommentarer och era grattis. Såå roligt att  ta emot, jag blir verkligen glad!    Stor Kram till er alla!


1 dygn har gått, och man skulle kunna tro att det inte händer så mycket med valparna. Men visst är det en viss skillnad sen igår när det nyfödda kravlade omkring, våta och med en instinkt att ta sig till sin mamma och maten. Dom ser inget och hör inget när de är nyfödda men ändå är det som om de vore radarstyrda att ta sig till sin mor. Såvida allt är som det ska vill säga! Det är fantastiskt att se. Idag kunde man se dom ligga och sova jämte varandra efter ett mål mat, förhoppningsvis mätta och belåtna.


             


Det är så underbart att se Ellys omsorg om sina små, det gör en varm om hjärtat, tänk vad djuren kan!


    

Den trefärgade tiken ligger och vilar på Ellys ben.


De två hanarna till vänster och tikarna till höger i bild.


puss på dig      sobel tiken och trf hanen sover gott tillsammans       


  

Av Yvonne - 25 mars 2010 22:15

Underbart!  Idag har Elly blivit mamma till 4 små valpar, 2 trf hanar och 1 trf tik och en sobel tik.

Allt verkar lugnt och bra så här långt, Elly är en underbar mamma som är så lugn och duktig med sina små bebisar. Nu hoppas vi det kommer gå bra för dom små så inget tillstöter.

Jag känner mig alldeles omtöcknad och snurrig av dagens upplevelser, men det är inte varje dag förstås man är med på en förlossning   det är en stor upplevelse!


Jag tog många bilder, men jag kan ju inte lägga ut alla här, här kommer några av dom.


en sobel tik

  

här är 2 av de 4 valparna födda,  1 sobel tik och en trf hane


   

trf hane och sobel tik


sobel tik och trf hane



nu är de 3 valpar, en trf tik är också född

        


  

här har Elly sina 4 valpar

 

alla 4 har hittat mjölkbaren    


Av Yvonne - 24 mars 2010 23:08

Jag förstår att ni är en del som undrar hur det går, det hade jag också

gjort     men inga bebbar ännu. Läget är lugnt, Ellys temp något lägre idag. Det är sååå spännande nu!


Igår fick jag på mailen detta underbara foto från Ellys uppfödare, Malena o Peter på  Rudängens kennel .  Det är Elly när hon var 6 veckor.  Hur söt som helst, eller hur!    



  

Av Yvonne - 23 mars 2010 22:36

Än så länge är allt lugnt och Elly mår bra. Jag och Mattias träffade henne igår och det var sååå roligt, min underbara hund! Hon tvättade mina glasögon och "pratade på" länge och väl, hon var glad men även en trött väntande och blivande mamma.   

Det var en sån häftig känsla att känna valprörelser, inte så mycket men ändå liv.  Kanske väntar hon inte så många, men även om det bara skulle vara en och allt går bra är det ju fantastiskt!


Om jag ska gissa, så tror jag att det blir valpning på torsdag eller fredag, men vi får se.


  

Hej Mattias, jag har saknat dig   


  


Av Yvonne - 18 mars 2010 23:54

Det är svårt att få till bloggandet just nu... det är som jag skrev i början på veckan, fullt upp. Men också så att det lediga stunderna så kretsar tankarna mycket kring Elly. Det är nervöst och oroligt, spännande också förstås, nu är det bara några dagar kvar, och jag hoppas sååå att allt kommer gå bra.


Hon mår bra och allt ser än så länge positivt ut, men ni ska få veta när det händer något nytt.

Kanske kommer jag  ligga lite lågt med bloggandet nu i några dagar.


Ha det så gott!   


  

Skapa flashcards