This life

Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Yvonne - 3 mars 2010 13:06









Igår var jag ute i trädgården och utmed husväggen, där solen står på, har snön fått ge sig.


  

Ja, jag vet att det är helt omöjligt att se på bilden... men jag VET att det finns snödroppar här. Och man kunde se små, små blad som började sticka upp. Härligt, det är på gång nu!   






Köpte en tidning igår, kunde inte låta bli när jag såg vad den innehöll, pelargonspecial.


  

Denna underbara blomma som finns i så otroligt många sorter.



  

Jag blir så himla sugen på att beställa sticklingar, kanske gör jag det. Så länge kan man sitta och drömma sig bort bland bilder istället.   



Va... vad sa ni? Tantblomma? Det bryr jag mig inte ett dugg om, hi hi    



Av Yvonne - 3 mars 2010 12:17

Solen visar sig idag också och värmer så gott.   

Det är bara att tacka och ta emot och njuta så gott man hinner.


Mattias har åkt till skolan idag, första dagen efter sportlovet. Gymnasiet och en dela andra skolor, har haft stängt ett par dagar pga att det legat för mycket snö på taken och varit risk för att det ska rasa in. Johan har denna veckan påbörjat sin APU på Klitterbadet och verkar trivas bra där.

Jag är ledig idag, men imorgon är det dags för jobbet igen, två nätter och så går jag av lördag morgon.


Elly mår bara bra. Idag är det 6 veckor sedan första parningen, och jag hoppas, hoppas, hoppas att de olika tecknen som visar sig på henne betyder att hon är dräktig. Jag vet ju också att en del tikar visar upp dräktighetstecken men att dom ändå går tomma. Ja, snart får vi veta, det är sååå spännande!



  

Det här fotot är från april förra året. 



Ovido - Quiz & Flashcards