This life

Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

Robban- konsert

Av Yvonne - 6 mars 2010 23:48

 

Hemkommen efter en helhäftig och härlig kväll i Helsingborgs konserthus där vi såg Robban Broberg med en mycket kompetent orkester.

 

Tänk att Robban snart är en 70-årig "kille", ganska otroligt när man ser och hör honom. Sen är det alltid lika roligt med bra band som spelar bra och man imponeras av hur flera av dom är jätteduktiga på inte bara ett, utan flera instrument. Tänk vad en del kan!   Jag är t ex väldigt svag för saxofoner och tycker det är så häftigt när någon behärskar det och "bränner" av ett mäktigt solo, Wow!                       


Härlig musik var det ikväll och Robban Broberg har gjort många låtar med underfundiga och talande texter. Och en del av dom hörde vi ikväll.

En av dom är t ex  Målet är ingenting - vägen är allt....

 
 
Lena

Lena

7 mars 2010 02:29

Så roligt att konserten var bra...sån't kan man leva på länge... eller hur? Robban är och har varit från början en makalös textförfattare och jag minns honom när han började spela med sin "skifflegrupp", vilket vi då tyckte var hur häftigt som helst. ;o)
Nattkram !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
av Irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av Irja

7 mars 2010 03:33

Kära Yvonne ! ! !
Det var ju en bit att åka,men ni säger väl som vi när det är si så där en ca 30-35 mil enkelväg,att det är ju bara en stenkast ifrån LER Hi,hi....Jag gillar också Robban ,han är bra...Som barn, när jag var en 5-7 år bodde vi utanför Helsingborg,ett ställe som heter Åstorp.Min föräldrar arbetade åt en stor bonde där någonstans , även arbeta på socker betsfällt de gallra sockerbetor , det var året 52.....Arbetlösheten var stor även då, på den tiden,vi var som flyttfåglar....Men till slut blev det bättre här uppe i Norrland,en sommar jobba jag i ÅSA det ligger ju i Hallands län ,på ett barnkolloni som barnskötare och lekfröken ,så jag kan vårt Sverige.... Önskar dig en skön söndag....Med vasaloppet ELLER?????? Tack för omtanken KRAM IA.......

http://40-Talisten bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

7 mars 2010 07:52

Robban, wow är han fortfarande aktiv?

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Yvonne

Yvonne

7 mars 2010 08:49

Å, jag skulle också vilja se Robban live! Jag tycker att han är super! Och många fina låtar har han skrivit! =)

Trevlig söndag på dig!
Puss på örat till Snuttan!
Kram till dig! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anette

7 mars 2010 16:40

Visste att ni skulle få en minnesvärd kväll. Smakade pizzan bra?
Visst allting mycket enklare med bra och roliga arbetskamrater.
Kram

 
Ingegerd

Ingegerd

7 mars 2010 21:08

Javisst har han underfundiga texter och tänkvärda! Kul att ni fick en trevlig kväll.

http://hovsing.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Ovido - Quiz & Flashcards