This life

Alla inlägg under maj 2010

Av Yvonne - 26 maj 2010 07:45

God morgon! Då har man varit vaken några timmar, rastat hundar, dom har fått mat, rastat hundar igen, jag har ätit frukost. Övriga i familjen har åkt iväg till jobb och skola. Lugnet här hemma har just nu infunnit sig, för en stund...   


Solen skiner, det är en vacker morgon, men kallt. Ska nog göra mig en kopp kaffe till. Ha en bra dag alla!



  

blink blink, undrar just vad Meya försöker säga?   




Av Yvonne - 25 maj 2010 21:05

Det är så vackert ute nu att det nästan gör ont i en när man ser allt det vackra som blommar och grönskar.


 

päronträdet är fullt med blommor, underbart vackert


  

ett av våra äppelträd



Ser att syrenen är på väg att blomma också, stopp nu ett tag naturen, nu hänger jag inte med riktigt    




Av Yvonne - 25 maj 2010 16:28

Allt är bara bra här, får passa på att pusta ut lite och blogga när valparna nu sover. Annars full aktivitet på dom, så som det ska vara med valpar förstås. Sen triggar dom igång varandra en del också, och jag känner mig nästan som när barnen var små, - nähä, ska ni busa runt och slarva på detta viset så får ni gå ut.    


Sen är man sådär halvsömnig som man kände sig när barnen var små och det var mycket vakennätter, det här är ju också smått och kräver en del.    Idag väckte dom mig strax innan kl 5 på morgonen, bara och masa sig upp, kroppen värker ögonen går i kors, men det hjälps inte, valparna ska ha sitt. Men tro inte att jag ångrar detta på något vis, jag vet var det är att ha hund, och att ha hundar är för mig livet.    (inte att torka kiss och bajs förstås, men i övrigt)

Ljuvliga är dom förstås  och mycket glädje får man tillbaka.


Städat har jag hunnit göra också, det behövdes. Golvet fick sig en rejäl omgång med svabben, så nu känns det lite fräschare för ett tag iallafall.


     



 

     


Av Yvonne - 22 maj 2010 18:31

Pingstafton idag, strålande väder och det är speciellt skönt när man har små valpar. Dörren har varit öppen större delen av dagen så dom kan gå ut och in lite som dom vill.

     

Mezzi trivs


  

det gör Meya också


  

och Elly tycker det är underbart att vara ute

Av Yvonne - 21 maj 2010 23:30

Efter en lång dag med veterinärbesiktning, ögonlysning, vaccination och chipmärkning för valparna,  så har idag Elly kommit hem med sina valpar.

Ja först mellanlandade de alla fyra här, efter veterinärbesöket. Elly kom hem och sprang lyckligt fram och tillbaka i trädgården och talade om för övriga familjemedlemmar, att jo visst hade hon haft en jättebra tid, men nu var hon hemma.   


Jag är så glad och lycklig för att hon har klarat detta så bra, att det blev så fina, friska valpar som Elly och Basil gav oss. Tack också till Mats för att du hjälpt mig genomföra min stora dröm, valpar  från min drömhund!


Att det sedan blev 2 valpar som vi behåller, var aldrig tänkt från början... men ibland ställs man inför möjligheter man inte kan missa och låta gå förbi. Jag är så glad att det blev så här. Visst blir det förstås en hel del jobb att ha 2 valpar, men jag ser redan hur roligt dom har tillsammans.


efter den långa bilfärden så var det full fart på syskonen  hemma hos oss, det var så härligt att se dom, så orädda inför ny miljö


men sen tog hungern över, så då var det gott att äta   


lite senare på kvällen så var det full fart i leken igen, Elly övervakar en stund, sen är hon plötsligt med i leken och springer och jagar och leker


   

sen blir vi såå trötta så trötta, gäääsp    utslagna hjältar på köksgolvet


God natt från Elly, Meya och Mezzi             

Av Yvonne - 20 maj 2010 23:45

I morgon kommer Elly, Meya och Mezzi hem! Dom är såå efterlängtade och vi säger VÄLKOMNA HEM!


  

Min finaste Elly som skött rollen som mamma såå bra!


  

Meya och Mezzi som kommer bo här hos oss.

Av Yvonne - 20 maj 2010 23:32

Idag har jag röjt en del, bla har jag flyttat på ett hörnskåp som vi hade i köket, nu är det flyttat till ett annat rum. I det skåpet fanns all möjlig bråte, så en röjning behövdes.


Men där står även det här ljuvliga kaffekopparna som Hans farmor hade en gång i tiden. Där står dom, till prydnad tydligen, för vi är jättedåliga på att använda dom. Synd egentligen, jag ska försöka använda dom liiite mer iallafall, för vem sparar man gamla grejer till kan man fråga sig? Det ska ju användas och njutas av, om man tycker om det förstås.   

Fast jag måste ändå erkänna att det är så lätt av gammal vana att ta fram sin vanliga mugg att dricka kaffe i.   


  


Ovido - Quiz & Flashcards