This life

Alla inlägg under maj 2010

Av Yvonne - 20 maj 2010 22:47

Våra rabarber har vuxit  rejält, och det gäller ju att passa på, för det är ju nu som de är som godast. Hur gott är det inte med rabarberpaj och vaniljsås, mmm!   


Jag har även gjort en rabarberkaka i långpanneform, den håller sig saftig och god.



 

på väg att blomma 

   

jodå, en del ogräs härjar bland rabarberna också, det bara liksom blir så    


  

och så blev det en rabarberkaka



Av Yvonne - 20 maj 2010 14:44

Vackert väder idag med, såå härligt. Nu är det gött att leva!   


Igår kväll klippte jag gräset som hade hunnit bli rätt så långt, bort med alla maskrosor, för en stund iallafall.

Skönt när det är gjort, men i och för sig så går jag hellre efter gräsklipparen än drar runt med dammsugaren för det är bara så trist.


Det närmar sig hemkomst för Elly, Meya och Mezzi, så härligt det ska bli. Men dessförinnan ska vi åka iväg för veterinärbesiktning, vaccination och ögonlysning, hoppas allt går bra.


Nu har jag lite plikter som kallar, see you later   


               

Av Yvonne - 19 maj 2010 17:06

solen skiner idag   


  

Av Yvonne - 16 maj 2010 15:21

Ett glatt gäng med mycket bus på gång!    


Troff, Meya, Mezzi och Mendy  

Av Yvonne - 16 maj 2010 15:14

Valparna har vuxit så fort och snart är det dags för Elly att komma hem! Åh vad jag längtar, har aldrig varit utan hund då jag är uppvuxen med hundar runt mig. Med sig hem har Elly två av sina små, Meya och Mezzi. Hela familjen längtar efter er och ni är så Välkomna hem!


  Meya och Mezzi


  Meya


  

Mezzi



Av Yvonne - 15 maj 2010 17:06

Igår gjorde jag årets första rabarberpaj. Mycket gott! Vi invigde även vår nya weber-grill, och grillade kycklingfile, mycket gott det också.


Riktigt härligt väder blev det igår, äntligen lite värme. Idag var det regn större delen av förmiddagen, men nu fram på eftermiddagen blev det så behaglig värme med lite sol från och till. Skönt!


Nu ska vi snart iväg på födelsedagskalas. Önskar er alla en härlig lördagkväll!


         

      

Av Yvonne - 14 maj 2010 12:16

Solen försöker kämpa sig fram mellan molnen idag, något varmare ute, så det finns hopp om bättre väder ändå   


Har en del jag måste fixa nu på eftermiddagen så jag återkommer lite senare idag.


Önskar alla en fin dag!   


     

Av Yvonne - 13 maj 2010 23:00

Nu ska jag gå och lägga mig, lyssnar nog en stund på min ljudbok. I den innersta kretsen av Viveca Sten. Lagom bra att lyssna på och dessutom läser Katarina Ewerlöf hur bra som helst.


Önskar att värmen kommer snart, det är för kallt, och vi är i mitten på maj, brrr.

I morgon ska jag gå runt en bloggrunda och se vad ni andra pysslar med, ska bli kul. Jag har varit väldigt dålig på att kommentera hos er, men det ska bli av nu.


Annars kan jag säga att allt är bra, full fart i valplådan, idag är dom 7 veckor och sååå underbara!


God natt, vi ses i morgon!


  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards