This life

Alla inlägg under maj 2010

Av Yvonne - 6 maj 2010 17:32

       


    

Av Yvonne - 5 maj 2010 23:27

Idag öppnades dörren ut till stora, spännande, men också lite farliga världen.

Man får lov att vara lite försiktig, plötsligt blev allting så jättestort.   


Någon gång tidigare har valparna kunnat gå ut på trappen, men vädret har inte varit så gynnsamt för små bebisar, kalla vindar och även regn.  Men idag kändes det för en stund riktigt behagligt i solen, så då kunde valparna komma ut i trädgården.   


Ni som har läst tidigare i min blogg, vet att jag inte har Elly och valparna hemma hos oss, jag har den här valpkullen i samarbete med vår kompis Mats. Så bilderna är alltså inte från vårt hem. Jag har naturligtvis haft möjlighet att följa de små så mycket jag kan och hunnit. Nu är valparna 6 veckor, så snart är det dags för Elly, Meya och Mezzi att komma hem hit. Jag längtar sååå nu, det ska bli så roligt.


Men tillbaka till idag, lite försiktiga i början var dom när dom kom ut, men snart var det full fart och vyerna vidgades fort må jag säga. Ut på upptäcksfärd, mycket spännande saker fanns det.

Dom var jätteduktiga och riktigt coola, härligt att se.


  

Halloj, här kommer vi!


  



 

Nu försvinner ni inte, säger Elly.


    


 

Undrar vad som finns på andra sidan?



   

Äh, jag bryr mig väl inte då, här finns annat kul på denna sidan, säger Meya.


Mendy bland stenarna


   

   

Det var kul att klättra på stenarna tycker Mezzi.

            

  

Men det var skönt att krypa intill mamma också.


  

Efteråt var vi väldigt trötta, men såå nöjda hälsar Mendy.


  

Av Yvonne - 4 maj 2010 12:00

Dom är såå ljuvliga och underbart fina alla fyra!!!


  

Mattias och Johan utanför valphagen.


   


              

Mezzi och Johan spanar in varandra

  

 

Vad är det för en konstig mojäng som du klickar med hela tiden???



     

När man blir trött så kan man sova i Mattias famn


Av Yvonne - 4 maj 2010 10:45

Det är så underbart ute nu med allt som grönskar och kommer till liv, det enda som saknas är lite ljummare vindar. För varmt är det inte, jag fryser kan jag säga, men det blir snart bättre får vi hoppas. Svårt att hinna med och njuta bara av allt det fina ute, allt går så fort, dags och klippa gräset nu också.


Kvällssolen silas igenom björken och syrenhäcken, ett härligt ljus.


  

Av Yvonne - 2 maj 2010 13:16

Att hitta en fot, eller en strumpa att bita i är livet på en pinne för en liten valp   


     


full fart är det på dom, för att bara sekunden efter slockna i ljuvlig sömn


   


      

Mezzi

  

Meya

   

Mendy

   

Troff  


        

Av Yvonne - 2 maj 2010 13:09

5 veckor är valparna nu, från vänster är det Troff, Mezzi, Mendy och Meya. Ljuvligt söta!!!!!


  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards