This life

Alla inlägg den 8 juni 2010

Av Yvonne - 8 juni 2010 11:45

I natt ska jag återgå till jobbet, semestern är över för denna gången. Det hade inte varit svårt att fortsätta vara ledig kan jag säga, men i och för sig vid midsommar börjar jag semester igen.   


Nu ska Hans vara valpledig några dagar, eftersom jag behöver sova på dagarna, när jag jobbat. Snart är valparna 11 veckor, och jag tycker dom är alldeles underbara. Växer gör dom, och Mezzi som hela tiden varit minst i kullen är nog på väg att gå om Meya nu, han har grovnat mer i benstommen bl a.


Nu har jag kommit igång också med regelbunden motion tillsammans med Elly, det har jag verkligen saknat. Ja, det är väl inget som har hindrat mig att gå ut och promenera även den tiden hon inte vara hemma, men jag blev hopplöst inaktiv. Nu kan det bara bli bättre.


I skogen är väl där jag trivs allra bäst att gå med henne, och givetvis stranden också,  men där är det hundförbud nu under sommaren. Men igår kväll gick jag en runda som jag utgick här hemifrån. Inget konstigt alls med det, och ofta blir det samma, och hundar behöver omväxling förstås.

Men även om det är utmed en bilväg jag går, så kan man reflektera över hur vackert det är omkring här. Diket är överfullt med vilda blommor, bilderna är lite grå, beroende på att vädret igår var övervägande regn. Framåt kvällen slutade det regna och solen tittade fram något.


Häng med på rundan...


  

vackert i Halland


    

nedför en backe, där framme i korsningen tar vi vänster


  

kommer du matte?


  

många härliga dofter att sniffa på tycker Elly


  

massor av Lupiner i vägkanten


  

vet ej vad dessa blommor heter, men fina är dom


  

tillbaka i vår trädgård, dofter av blommande kaprifol slår emot mig, mmm härligt


Ja det finns mycket utmed vägkanterna också   

Ovido - Quiz & Flashcards