This life

Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Yvonne - 20 juni 2010 23:47

Var iväg på eftermiddagen med Elly i skogen. Skönt att komma ut och gå rejäla rundor, men mygg och knott det kunde kvittat förstås.   


Tänkte idag att jag skulle gå en runda jag inte gått sedan stormen Gudrun härjade (januari 2005) och gjorde om stora delar av skogarna.

Men det kanske inte var en så bra ide´.   

Det började bra i och för sig, följde först en bilväg ett tag, sen in i skogen på en härlig skogsväg, men sen blev det värre.  Kom ut på ett stort skogsområde som varit ett kalhygge, nu planterat med gran och blandat med mindre björk, mycket ris och stockar, diken och kuperat, och sen kom jag ut på en mosse. Jag skulle så klart vänt om , men jag SKA INTE ge mig, så jag knatar på. Rejält varm blir jag också, det ska visst vara bra att bli det så att man får upp flåset och så,    men det tyckte jag inte då, bara jobbigt. Pust, stånk och stön.


När jag sen långt om länge kom ut på en väg igen kändes det som rena lyxen att gå på så plan mark.

Men ok, jag fick mig ett rejält träningspass, och det känns i benen.   


  

Nu har vi kommit igenom den värsta terrängen och har bara plan mark att gå på. Tur Elly stannar lite och spanar, så hinner jag pusta lite.


     



Av Yvonne - 20 juni 2010 14:27

Ett fullkomligt sagolikt bröllop igår! Såå vackert och bröllopsparet strålade av lycka.

Viktorias klänning var fantastiskt vacker tycker jag, enkla raka linjer men säkert  mycket arbete bakom.


  

bild från svt.se


Ovido - Quiz & Flashcards