This life

Alla inlägg under juli 2010

Av Yvonne - 15 juli 2010 15:16

Jag kommer ta en paus med skrivandet här i bloggen, tror jag    Och att jag låter lite tveksam beror på att jag snabbt kan ändra mig. Just nu är det så mycket annat som tar upp min tid och som jag tycker är så mycket roligare. Och jag har sagt hela tiden till mig själv att jag ska skriva när jag tycker det är roligt, inte för att jag måste.


Jag tycker det är kul att ta bilder på allt möjligt, så kanske det bara blir bilder, vi får se.


Önskar alla en fortsatt skön sommar!    


  

Av Yvonne - 15 juli 2010 15:09



   

  

  


 

    

Av Yvonne - 13 juli 2010 20:45

Äntligen är det snart dags för Morden i Midsomer. Härligt, jag älskar den engelska lantmiljön, de gamla bilarna och den engelska accenten. Så nu är det snart dags för en högtidsstund. Enjoy!


  



Av Yvonne - 11 juli 2010 12:45

Den årliga utställningen som SKK arrangerar i Tvååker har ägt rum denna helgen, fredag och lördag. Det har varit mycket varmt för många både människor och hundar. Människorna kan ju förhoppningsvis rå sig själva och uppsöka vatten och svalka (även om jag dumt nog satte mig i  stekande solsken så  att jag var röd som en tomat i ansiktet efteråt, men jag får liksom skylla mig själv), men det är inte alltid våra kära fyrfotingar kan välja.


Tänk att varje år när man är på utomhus-utställningar och det blir varmt så hör man i högtalaren hur dom ropar ut registeringsnummer på bilar och att där i ligger  1 eller flera hundar som mår mycket dåligt. Detta är helt ofattbart för mig, gång på gång får man höra sånt här???? Tänk att man är så okänslig och gör så mot sin bästa vän. Det finns för mig ingen förklaring eller ursäkt för det här, kan man inte ta med sin hund och anser att man måste lämna kvar den i bilen får man lösa det på något annat vis eller vända hemåt igen. Dom kanske skulle sätta sig själva i bilen och känna hur varmt det blir och inte ha möjlighet att ta sig ut.

Nåväl, det var den tråkiga biten med utställningen. Men arg och ledsen av det här blir jag.


Vi var där i fredags och som åskådare, för vi har ju ingen hund att ställa för tillfälllet, Elly är helt urfälld och valparna är för unga. Men det är jättekul att bara helt avslappnat kunna gå och titta på det man vill.


  

collie-ringen följde jag förstås


2 ekipage kvar som tävlar om BIR och BIM, BIR blev den hunden som springer sist här på bilden, en blu merle tik.


Sen satte jag och Hans oss i skuggan och åt varsin hamburgare.

Den här bilden tog jag för att jag aldrig sett en bur med hundar i 2 våningar förut.

     

Av Yvonne - 10 juli 2010 17:21

Lite sommarblommor som jag fotade från skogsrundan härom dagen.



 


   


  


 


 

  

   

rosorna växer vid pappas torp i skogen


Av Yvonne - 8 juli 2010 15:26

Det är så underbart med semester och ta dagen lite som den kommer.

Har inga speciella planer just idag utan tar det lite lugnt.   



  

Honungsrosen i full blom


Den har vuxit mycket på några år, täcker en stor del av huset och har vandrat uppåt mot balkongen.


   

Mer rosor, fast på andra sidan av trädgården.


   

vet inte vad pelargonen  heter men fin är den och trivs här  


  

Mezzi har fullt upp med att jaga flugor, humlor och bin, inte så bra förstås för jag vill ju inte att han ska bli stucken. Hoppas han inte hinner med att ta någon, utan är för långsam.   


Meya däremot bryr sig inte om dom på samma vis, skönt. Hon ligger mer och njuter av sommardagen.  Men jag lovar, hon ligger inte bara så här och ser söt ut, hon är full av bus hon också.   



  

Men så ger Mezzi upp jagandet för en stund och lägger sig ner och vilar, bra!


Idag är dom 15 veckor, oj vad tiden går fort. Ibland säger folk, åh såå söta dom skulle inte bli större. Jag tänker då att tack och lov att dom blir det, för jag skulle inte vilja ha "småbarn" hela tiden, även om det med tiden och ålder också kan bli en del problem, så är det mycket som också blir så mycket lättare.

Av Yvonne - 6 juli 2010 16:36

Igår eftermiddag fick vi långväga gäster,  Malena och Peter på Rudängens som bor i Sunne, Värmland.  Även Mats kom hit med sina valpar Mendy och Troff så nu var hela Ellys valpkull samlad. Så kul att vi kunde samlas alla och få till en sån här dag! Vi hade en jättetrevlig eftermiddag och kväll!


Hundarna hade också roligt och busade runt i trädgården, härligt att se så många collies samlade här. Ellys syster Madicken fick ju valpar 4 veckor före Elly, och en av dom valparna har Rudängens valt att behålla, hon heter Joeline, jättefin är hon.


På den här bilden är det 2 sobeltikar, längst till vänster Joeline och till höger Meya.

    

Hallå syrran... kul och se dig!   (Meya hälsar på Mendy)


  

En glad Peter bland ett gäng lika glada valpar!


  

Det här är Joeline, visst är hon fin!


  

Vi bjöd på lax och sedan jordgubbar och glass.


     



Som på beställning fick vi en alldeles underbar sommarkväll, tänk så bra allt kan bli ibland.    



Av Yvonne - 4 juli 2010 12:07

Med den här läskande jordgubbsdesserten som Hans gjorde igår vill jag önska alla en härlig söndag!     Och ja, den var mycket god!!!


  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Skapa flashcards