This life

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

om helgen och 2 st 5-månaders valpar :))

Av Yvonne - 30 augusti 2010 23:00

Snart är även måndag slut, helgen har varit bra. Har varit ute i skogen som jag tycker är såå skönt, på lördagen var alla tre hundarna med. Då blir det ju inte så mycket till skogsrunda eftersom jag inte kan gå så långt med valparna, men det är härligt att se hur alla njuter och springer runt. Mezzis ben verkar helt återställt, väldigt skönt förstås.



  

3 st hundrumpor   




Igår, söndag, så var jag och Elly iväg i skogen igen, och då kan vi gå på lite mer och framför allt längre. Som hon älskar det, det är så härligt att se hur hon sträcker ut och springer för fullt.


  

då kan man även hitta de här godingarna



Idag har jag gjort äppelkaka, inte bara en utan två!! Men det var lite pyssel med äpplena, då våra äpplen är så små i år, så tog det lite tid att få ihop det. Men det blev bra till slut.

  




Tänk att Mezzi och Meya redan hunnit bli 5 månader! Inte klokt vad det gått fort, och vad dom vuxit. Men det är skönt också, att dom vuxit till sig alltså. För som jag sagt tidigare.... valpperioden är jättehärlig på många vis, att kunna följa dom i deras utveckling m.m Men tack och lov att den inte varar för evigt, känns som om jag passat valpar hela sommaren, hi hi.


  

Meya, söt som socker. Hon är väldigt go och kontaktsökande, men även en drömmare när man är ute med henne. Behöver mer tid på sig oftast.



  

Och så yrvädret Mezzi, väldigt mycket mer energi men också såå charmig.




 
 
Ingegerd

Ingegerd

3 september 2010 17:59

Båda hundarna är underbara men Mezzi är speciellt fin tycker jag! De allt rätt mysiga ändå även om de är busiga!

Kram

http://hovdamen.bloggplatsen.se

Yvonne

3 september 2010 19:17

Så kul att du tycker om Mezzi, det är så spännande och se hur de utvecklas. Och visst hittas det på en del bus, men inte vill man vara förutan de härliga små liven ;))

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Skapa flashcards