This life

Alla inlägg under september 2010

Av Yvonne - 30 september 2010 12:58

En del kanske tror att jag fortfarande är kvar på valpkursen som jag skrev om i söndags... men jag kan tala om att så är inte fallet   

Men det är som man brukar säga... - Mycket nu.  Det finns inte riktigt tid att blogga just nu. Valpkursen gick jättebra, hon gör verkligen framsteg Meya, såå härligt.

Sen har dagarna bara sprungit iväg, i tisdags firade vi Mattias födelsedag lite försenat med släkten, förra veckan var ju både Mattias och Hans jätteförkylda så vi fick skjuta på firandet lite.


Igår var jag och Mattias i skogen med hundarna, en härlig solig höstdag, sådär skönt som det kan vara när hösten visar sig från sin bästa sida. Hundarna njöt förstås dom också, och då blir man extra glad av det med.


Snart ska jag iväg på möte med jobbet, sen dags att jobba i 2 nätter.

Det som känns extra jobbigt just nu är att min pappa blivit sämre, en oro som finns där hela tiden tiden hur det nu ska gå för honom. Och en oro för mamma också förstås att hon kommer orka med allt. Jag var där i går kväll en stund, tycker bara på ca 2 veckor hur påtagligt sämre han är, usch det gör ont att skriva det här. Men jag måste beundra mamma som behåller sitt glada humör och verkar så stark utåt iallafall. Men det klart att det sliter på henne, jag hoppas vi kan göra allt för att stötta dom båda nu.


Önskar er en bra dag, jag skriver när jag får tid och lust. Kram!


  

Av Yvonne - 26 september 2010 16:11

Snart ska vi iväg på valpkurs med Meya, ska bli roligt.


See you later!


  

Av Yvonne - 25 september 2010 13:14

Idag är Elly Basil-kullen 6 månader!

Grattis till er alla fyra!    

 



Den här bilden tycker jag är så fin, en strålande lycklig mamma Elly med 2 av sina förstfödda som faktiskt var Mezzi och Meya.

  


Av Yvonne - 24 september 2010 23:19

Det blev en hemmakväll istället för Wild West steakhouse som vi hade planerat. Halva familjen (läs mannen och yngste sonen) hade "passat på" att bli så gruvligt förkylda så dom hade inte haft någon glädje av att gå ut och äta. Hemma blev det lövbiff  vilket inte är det sämsta. Och Wild West finns ju kvar så det får bli det en annan kväll.   


  


  







Av Yvonne - 22 september 2010 12:13

Lillgrabben fyller idag 17 år :)) .... hmmm... då är han väl ingen lillgrabb längre förstås. Han är en härlig ung kille som jag älskar! Grattis Mattias!
 
  
 
  
 
 

Av Yvonne - 21 september 2010 22:45

Gick av nattpasset i morse, så nu är jag ledig några dagar. Ska bli skönt, och nu hoppas jag det kan vara lite härligt höstväder också. Det har varit för mycket regn och rusk nu ett tag.


Förresten kan berätta, nu har hundarna träffat 2 poliser idag. Ja det var inte så att dom sprungit bort eller hittat på något bus, som tur är, utan poliserna kom hit och ringde på. Johan öppnade, och blev rätt så förvånad förstås när han såg 2 poliser som stod utanför.  Hundarna var ute i trädgården, men inte ett ljud från dom, dom satt som tre små ljus jämte poliserna när dom var här   . Ha ha, det var för roligt och se, har polisen sådan effekt så kanske man skulle be dom titta in lite oftare. Vad ville polisen då? Jo dom sökte en person på en adress här i samhället, så vi stod rätt länge och diskuterade det.  Jo dom sa även att hundarna var jättefina.  Det klart... för det är dom ju   



       







Av Yvonne - 18 september 2010 23:30

Jag avslutar denna dagen med en härlig låt som har några år på nacken nu.... The animal song med Savage Garden.


Jag gillar särkilt textraden:  Animals and children tell the truth, they never lie

  

Härlig rytm och jag är ju speciellt svag för trummorna i låten.


God natt gott folk i morgon är det dags att göra sitt val för vårt land.


Av Yvonne - 18 september 2010 18:30

Efter städ och allehanda måste-göra åkte jag och Hans ut med hundarna i skogen, och nej jag fick inget träd i huvudet   

Tyckte vinden hade lugnat sig ett tag då vi var ute, men nu har det ökat på igen. Det var så skönt att komma ut och jag vet att våra fyrfota vänner instämmer i det.


Vi hittade även en hel del kantareller som blir en del av middagen ikväll, tillsammans med fläskfile, potatismos och en god grönsallad, efter det blir det äppelpaj och vaniljsås.


Nu ska vi mysa och fira lördagkväll, ha det gott alla!  


  


   


     

Skapa flashcards