This life

Alla inlägg den 18 september 2010

Av Yvonne - 18 september 2010 23:30

Jag avslutar denna dagen med en härlig låt som har några år på nacken nu.... The animal song med Savage Garden.


Jag gillar särkilt textraden:  Animals and children tell the truth, they never lie

  

Härlig rytm och jag är ju speciellt svag för trummorna i låten.


God natt gott folk i morgon är det dags att göra sitt val för vårt land.


Av Yvonne - 18 september 2010 18:30

Efter städ och allehanda måste-göra åkte jag och Hans ut med hundarna i skogen, och nej jag fick inget träd i huvudet   

Tyckte vinden hade lugnat sig ett tag då vi var ute, men nu har det ökat på igen. Det var så skönt att komma ut och jag vet att våra fyrfota vänner instämmer i det.


Vi hittade även en hel del kantareller som blir en del av middagen ikväll, tillsammans med fläskfile, potatismos och en god grönsallad, efter det blir det äppelpaj och vaniljsås.


Nu ska vi mysa och fira lördagkväll, ha det gott alla!  


  


   


     

Av Yvonne - 18 september 2010 09:45

Inget kul väder, regn-blåst-regn-blåst. Det är ju inte liiite regn eller liiite blåst utan maximalt på alla vis.

Det hjälper inte och klaga över det, det är vad det är. Men jag tror det ska hålla på hela helgen, man får se till att inte blåsa bort bara.


Idag står det städning på schemat, måste få ordentligt städat till Mattias födelsedag nästa vecka.

Sen ska vi även trotsa vädret ta på dykardräkt eller något liknade och ut med hundarna, skogen kanske.... är det risk att få ett träd i huvudet om man ger sig dit? Vi får se vart vi tar oss.


Ha en bra dag alla i höstrusket, se till att ha det mysigt omkring er.


  

Ovido - Quiz & Flashcards