This life

Alla inlägg under oktober 2010

Av Yvonne - 28 oktober 2010 12:00

"- Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre."
 
  

Av Yvonne - 27 oktober 2010 22:55

En riktig grådag med  regn och blåst hela dagen, vilken skillnad mot i går när det var strålande sol, blå himmel.

Bilderna är från igår när jag och vovvarna åkte till skogen och gick en härlig runda. Jag hittade en del trattisar också, härligt att fylla frysen med.


  

vackra färger


  


  


  

Meya


  

Elly, som inte gärna ville sitta still idag, medans matte höll på med sin fåniga plåtlåda, därav hennes lite besvärade min,   hon ville helst av allt SPRINGA!!   


  

Mezzi



Av Yvonne - 24 oktober 2010 23:13

Idag har Meya och Mezzi gjort premiär i utställningsringen. Och det gick riktigt bra    Meya blev BIR-valp och Mezzi blev BIM-valp på Hallands kennelklubb, sedan blev Meya BIG 3 bland valpar 6-9 månader. Och det bästa av allt, dom var så glada och positiva   

Av Yvonne - 16 oktober 2010 17:54

Jag och Mattias tog med Elly och Meya till stranden, inte fel alls att dela på hundarna ibland och dessutom var Mezzi och Hans på kurs så det passade bra att vi åkte på annat håll.


Det var rätt så många fler som tänkt sig en strandpromenad idag i det fina vädret, men vi kunde ändå släppa hundarna lösa stora delar av rundan.


  

Mattias och Meya först, och så jag och Elly.


  

Meya och Elly 


  

Meya spanar ut över havet.


   

När vi kom hem hade Hans och Mezzi kommit hem från kursen, Mezzi hade varit jätteduktig idag med. Sen låg alla tre vovvarna utslagna på köksgolvet, härligt när var och en fått sitt och dom är nöjda.  

Av Yvonne - 15 oktober 2010 12:44

Ja, dagarna går och tur är väl det... för jag vill inte vara kvar i denna sorg och stora saknad som jag känner nu. Det kommer förstås vara jobbigt länge, men förhoppningsvis blir det lättare och lättare med tiden.... jag har haft det jobbigt denna veckan med mycket tankar och alldeles för lite sömn.


Ett slitet uttryck, men så sant, det går aldrig att förbereda sig på hur det är att mista någon i sin närhet, alla går vi igenom det någon gång, men när det kommer så drabbar det en som en chock och livet tycks stanna av fast man ser allt rullar på runt omkring en.


Jag har fått många hälsningar på olika vis i veckan, människor som visar att dom tänker på oss och bryr sig, så gott det känns. Tack!


Jag har inte varit så flitig med bloggandet på ganska lång tid tillbaka, men kanske är det så nu att jag behöver skriva och även skriva om det som är roligt och lättare, för att det ska kännas bättre och att det ska bli lättare och gå vidare.


Min pappa älskade Elly, han kunde släppa allt för händer när hon kom. Elly och även Meya och Mezzi,  ger mig tröst nu i saknaden efter pappa. Det kommer bli bättre...   


  





Av Yvonne - 11 oktober 2010 01:28

Min älskade pappa somnade in igår efter sjukdom.... det gör så ont och saknaden är förstås stor.   


  


Var rädda om varandra! Kram!



Skapa flashcards