This life

Direktlänk till inlägg 5 november 2010

resedrömmar

Av Yvonne - 5 november 2010 12:16

Denna veckan har varit fullspäckad, har jobbat mycket och nu ska jag jobba i natt och lördag natt. Ingen brist på sysselsättning.   


Igår fick vi installerat in en värmepump i ett av rummen, så nu ska vi förhoppningsvis få lite varmare här under vintern. Än så länge är jag positivt överraskad till den, verkar effektiv, fast det är ju ingen kyla ännu direkt att tala om.


Igår var jag o Mattias iväg och handlade en del, bl a ny vinterjacka till honom och en del annat. Vi var på Stadium, Intersport, JC och kollade runt.  

Till slut hittade han en jacka han gillade på Team Sportia, skönt!!   Mattias pratade då om att den kunde han ha när vi åker skidor, ååh vad jag längtade då till att åka skidor igen. Såå kul det hade varit att komma iväg, åka i en nypistad backe, det är grejer det. Men då måste vi komma på en bra lösning för hundarna förstås.


Sen pratade Mattias om London och när vi var där för 2 år sen, och då fick jag en längtan dit också.... ja helt klart att det hade varit kul att komma iväg någonstans, vi får se.   


  


   

Från Hamra i Härjedalen april 2009.



  

Och så London i december 2008


  



 
 
Margit

Margit

7 november 2010 00:58

ja då har du Gunilla jobbat dina 2 nätter..och ag "håller på"..att jobba min andra natt...
I morron åker vi hem till Lasse i kolsva..igen..Det var länge sedan vi var alla med hit till E-tuna när jag jobbar...
Har nu endast 4 nätter och en utbildn .dag 17 nov. Sen har jag semster tyill 31 jan när jag fyller 67..och går i Pension...Blandade känslor...
Tänkvad tiden går fort..idag, söndag...endast 3 veckor till 1:a Advent....då vi får plocka fram alla ADVENTSLJUSSTAKAR ooch pryda våra fönster--med dem..
Kramen vännen!

http://margitholm.blogg.se

Yvonne

7 november 2010 15:55

hmmm..... Gunilla????? e de jag de?? Mycket har jag blivit kallad men aldrig för Gunilla... men ombyte förnöjer heter det ju ;)) hi hi
Men din kommentar är lika välkommen för det, ha det så gott.

Kram :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Ovido - Quiz & Flashcards