This life

Alla inlägg under december 2010

Av Yvonne - 31 december 2010 15:18

 

Önskar alla ett Gott Nytt År 2011.


  

Mezzi och Meya som har det roligt i snön.


Av Yvonne - 29 december 2010 16:00

Det här fina kortet kommer från Rosie o Harry på Bearclaw kennel, tack så jättemycket   


  

Av Yvonne - 27 december 2010 14:11

Tusen Tack  Malena o Peter på Rudängens collies, för den här fina   nyårshälsningen på er och alla hundarna!   


  



Av Yvonne - 26 december 2010 11:45

Ännu ett vackert julkort har vi fått, den här gången från Ulla på Ullhamra kennel, tusen tack för det!


  

Av Yvonne - 24 december 2010 16:22

Tusen Tack för alla fina julhälsningar vi fått. Jag lägger dom här i bloggen eftersom min hemsida är lite mer omständig att uppdatera.   


  

Vackert julkort från Åse Lillian och hennes fina vovvar i Norge, tack för det.



Det här jättefina kortet kom från Ingela på kennel Wisilo, vilka collietjejer så fina!

  

Nästa kommer från Malin på Sunwinds och hennes fina collies, tack Malin!



    

Vackert julkort från Marita på Noblelight collie, tusen tack.




Nästa vackra julkort kommer från Norge och Ada på Vikholmens kennel, tusen tack.



 Jättevackert julkort från Otteys kennel, tack så mycket!



 

Från Susannah på Hartwells kennel kommer nästa hälsning, tusen tack.


  Från Marielle på Milljas kennel kommer en hälsning från Mattis,  tusen tack  för det vackra fotot.



 Från Helga o Björn på Midttunstiens kennel i Norge har vi fått det här vackra julkortet. Tack!





  

Nästa kommer från Torill o Herman på Torrosly collies i Norge, stort tack för det.



  Från Rudängens och det glada släktingarna till vovvarna en vacker julhälsning, tusen tack!



  Från Hilde o Cato på kennel Casthica i Norge kom det här vackra julkortet, tack så mycket!



  Från Nettis och hennes glada kissar har vi fått det här fina julkortet, tusen tack.



  

Nästa är från Helena o Kent  på Miolegends kennel, tusen tack för vackert julkort.




  Och så det här glada julkortet från Thelma, hi hi


Tack Anette för de fina julkorten på dina fina och glada vovvar, Saga och Thelma!



  


      


   

Nästa hälsning kommer från Carina o Bosse på Pocketbay kennel. Stort tack Carina för din fina julhälsning, men jag hade lite problem med att lägga in bilderna, men här kom iallafall tre av era fina vovvar med.



 

En vacker julhälsning har vi fått från Unni och hennes fina colliepojkar, tusen tack Unni.


  


Ett vackert julkort har vi fått från Marie i Frankrike och hennes vackra collies.

    

Av Yvonne - 22 december 2010 00:01

  

Av Yvonne - 21 december 2010 23:49

Det är sååå kallt, jag som i vanliga fall gillar vinter tycker det är fööör kallt nu  


Förra natten jobbade jag, och några gånger på natten går vi ut på tillsyner och svarar på larm på ett boende strax intill där jag jobbar, full vinterutrustning krävs kan jag säga.  Inte klokt, men jag längtar till värme och våren redan nu, och vi är kanske inte ens halvvägs....  


  

Av Yvonne - 17 december 2010 18:42

Jo, det förra inlägget när jag skrev att jag skulle iväg i morse... är inte alls så lugnt som det verkar. Sanningen är den att jag förberedde inlägget igår, ställde in det skulle publiceras kl 07.30 Och det gjorde det också, men hemma här var det inte fullt så lugnt...


Vi tar det från början... jag hade planerat åka iväg och hämta en jobbarkompis kl 07.50 Jag kan säga som så... att då sov jag.   


Herregud jag har försovit mig, hur ofta händer det, och många tror det är för att jag jobbar natt, nej... men jag lever faktiskt ett normalt liv när jag är ledig, går upp på morgonen som alla andra människor, ha ha. Däremot har jag kommit in i en period som jag aldrig upplevt tidigare, jag sover dåligt på nätterna, jag tror det beror på att det varit så jobbigt denna höst.
 
Hursomhelst, jag blev väckt av att Mattias stod jämte sängen med en svart sak i handen, vad är det??? Jaså en telefon, åh det är någon som vill prata med mig... hallå Yvonne, skulle vi inte iväg idag?  
que??? ånej, jag har försovit mig   
 
Min jobbarkompis:- Det är lugnt Yvonne, jag ringer om att vi kanske blir lite sena och så går jag ut och skrapar bilen, och hämtar dig om 10-15 min.
 
Jösses vilken fart jag fick, in i duschen, på med kläderna ropade till Mattias och undrade hur kallt det var idag...    -12  svarade han. Ok, på med tjock kofta och långkalsonger.
Sen bar dert snart iväg, dagen blev jättebra kan jag säga, en dag på Sörby naturhälsovård  Temat var "Goda relationer med hjärtats språk"
En mycket givande dag som vi bl a bjöds på god fisksoppa med bröd, vi vistades i fina gamla byggnader  där man fick en Bullerby-känsla. En allt i genom bra dag, trots allt...   
Ovido - Quiz & Flashcards