This life

Direktlänk till inlägg 17 december 2010

en jäktig morgon ;)

Av Yvonne - 17 december 2010 18:42

Jo, det förra inlägget när jag skrev att jag skulle iväg i morse... är inte alls så lugnt som det verkar. Sanningen är den att jag förberedde inlägget igår, ställde in det skulle publiceras kl 07.30 Och det gjorde det också, men hemma här var det inte fullt så lugnt...


Vi tar det från början... jag hade planerat åka iväg och hämta en jobbarkompis kl 07.50 Jag kan säga som så... att då sov jag.   


Herregud jag har försovit mig, hur ofta händer det, och många tror det är för att jag jobbar natt, nej... men jag lever faktiskt ett normalt liv när jag är ledig, går upp på morgonen som alla andra människor, ha ha. Däremot har jag kommit in i en period som jag aldrig upplevt tidigare, jag sover dåligt på nätterna, jag tror det beror på att det varit så jobbigt denna höst.
 
Hursomhelst, jag blev väckt av att Mattias stod jämte sängen med en svart sak i handen, vad är det??? Jaså en telefon, åh det är någon som vill prata med mig... hallå Yvonne, skulle vi inte iväg idag?  
que??? ånej, jag har försovit mig   
 
Min jobbarkompis:- Det är lugnt Yvonne, jag ringer om att vi kanske blir lite sena och så går jag ut och skrapar bilen, och hämtar dig om 10-15 min.
 
Jösses vilken fart jag fick, in i duschen, på med kläderna ropade till Mattias och undrade hur kallt det var idag...    -12  svarade han. Ok, på med tjock kofta och långkalsonger.
Sen bar dert snart iväg, dagen blev jättebra kan jag säga, en dag på Sörby naturhälsovård  Temat var "Goda relationer med hjärtats språk"
En mycket givande dag som vi bl a bjöds på god fisksoppa med bröd, vi vistades i fina gamla byggnader  där man fick en Bullerby-känsla. En allt i genom bra dag, trots allt...   
 
 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

19 december 2010 16:55

Det är verkligen inte roligt att försova sig en hel dag kan bli hel knäpp. Jag hoppas du fick än bättre dag så att inte hela dagen blev jobbig;)

Sköt om dig och ha en jätte skön fjärde advent, kjamisar

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
irja

irja

20 december 2010 18:54

Kära Yvonne !!!
MORGONEN börja illa, men dagen dala ner i en ljuvlig klang.....Finns det något värre än att försova sig, Nej det tycker inte jag,men hela dagen blir som förstörd, om man inte hittar något positivt i hela eländet ,,, och det gjorde du min vän, såg de lilla mysiga omgivningen du visstades i och den underbara varma fisksoppan... Tala om "hjärtats sråk""... ATT se de lilla i de stora hela.... Önskar att dagarna har varit mindre stressiga ,man behöver inte hinna med allt, att umgås mer med varandra,ger mig lycka, den bästa julklappen, man vet inte vad morgondagen har i sitt sköte......
Önskar dig med din familj och alla vackra hundarna en rikdig fin och fröjdefull JUL
Fortsätt att FÅNGA DAGEN,,,, KramiZ IA......

http://40-Talisten bloggplatsen .se

 
Ingegerd

Ingegerd

22 december 2010 22:00

Oj, oj, vilken otäck upplevelse;) Sover dåligt, det gör ju jag också. Om det beror på stress eller bara att man blivit "gammal" det vet jag inte....

Kram

http://hovdamen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Skapa flashcards