This life

Alla inlägg under januari 2011

Av Yvonne - 31 januari 2011 22:36

Kors i taket... ska faktiskt göra ett inlägg idag också   


Tänkte lägga in gamla bilder, "må bra"-bilder som visar den härliga tiden vi har framför oss    Våren     Sommaren     Ljuset


Jag är helt övertygad om att ljuset påverkar oss hur vi mår, är man i balans och mår bra, klarar man den mörka årstiden bättre. Men nu när jag mår dåligt känner jag väldigt tydligt hur mörkret påverkar och tvärtom hur en solig vacker dag gör att man känner sig mycket bättre.


Nu till bilderna....


  

äppelblom, visst är det ljuvligt!


  

bokskog är alltid vackert, men speciellt på våren


  

stranden en varm sommardag, helt oslagbart


  

eller varför inte en fika ute, härligt

Av Yvonne - 30 januari 2011 23:06

Länge sen jag skrev, har inte haft lust alls till att skriva. Men tänkte mest visa att jag är här.....   

Man ska inte längta till att tiden ska gå, för det gör den ändå, men jag längtar sååå otroligt mycket till våren och till att må bättre. Känner att jag behöver mycket ljus, tycker det har varit så mörkt och tråkigt, idag dock har det varit ett underbart väder med MYCKET SOLLJUS. Det gillas verkligen!!!


Bilden är tagen för 2 år sen, Elly i vårsolen. Det är ett tag kvar tills vi är där, men härligt att vi närmar oss för varje dag, eller hur!


  



Av Yvonne - 15 januari 2011 14:20

Idag är det mulet och det regnar, inatt har det snöat. Regn på det nu och det blir glashalt ute. Så det blir ingen skogspromenad idag tyvärr, få halka runt på vägarna här omkring istället.


Idag åkte julgranen ut, tusen granbarr att jaga med dammsugaren, men skönt att få ut den. Har kommit in i en röja-släng-period, varför sparar man en massa skit som man ändå inte använder??? Nej, ut med det, tid för förändring.


Nu ska jag fixa ihop några semlor, gott!!   

Av Yvonne - 14 januari 2011 11:36

Oj, det har gått 8 dagar sen jag skrev sist. Och vi kommer närmare våren, och det blir faktiskt ljusare för varje dag. Sååå sköööönt!!!!!


Som jag skrev sist, så mår jag inte riktigt bra, tack till er som lämnat så fina hälsningar, det värmer i hjärtat ska ni veta. Det kan nog vara så att det är många olika händelser den senaste tiden som påverkar, sorgen efter pappa, sjukdom bland de närmaste, härom dagen fick jag ett nytt dödsbud, till slut orkar inte kroppen med riktigt utan säger ifrån. Jag blir bättre igen, men det måste få ta sin tid.

Det kan då vara skönt att komma ifrån och göra något roligt, om så bara för en dag.

En rolig sak jag och Hans gjorde förra fredagen var att vi åkte till Göteborg på My dog hundutställning. Jätteroligt att komma dit och kolla på hundar och träffa så många goda vänner.


Hoppas ni alla får en skön helg! Kram!


  




Av Yvonne - 6 januari 2011 22:38

Jag har haft och har fortfarande en jobbig period denna vinter, känner inte riktigt igen mig själv faktiskt. Önskar att det fanns en "Må bra-knapp" att trycka på.  Jag hoppas att det vänder snart, men det är väl så, att många omständigheter har gjort att man känner sig rätt så slutkörd. Jag går inte in på så mycket detaljer, orkar inte det för då känns det bara ännu jobbigare. Jag som älskar snö och vinter annars, tycker bara det känns såå jobbigt i år, snö snö snö... till förbannelse.

Men... positivt är iallafall att nu närmar vi oss mer och mer våren, även om den verkar oändligt långt borta just nu.

Ett citat:
Det bästa är att veta vad man letar efter innan man börjar leta efter det.
Källa: Nalle Puh

Av Yvonne - 1 januari 2011 20:59

Ett nytt år, oskrivna blad, vad har det att bjuda på? . Hoppas det blir ett bra år!   


  

Skapa flashcards