This life

Direktlänk till inlägg 6 januari 2011

denna vinter

Av Yvonne - 6 januari 2011 22:38

Jag har haft och har fortfarande en jobbig period denna vinter, känner inte riktigt igen mig själv faktiskt. Önskar att det fanns en "Må bra-knapp" att trycka på.  Jag hoppas att det vänder snart, men det är väl så, att många omständigheter har gjort att man känner sig rätt så slutkörd. Jag går inte in på så mycket detaljer, orkar inte det för då känns det bara ännu jobbigare. Jag som älskar snö och vinter annars, tycker bara det känns såå jobbigt i år, snö snö snö... till förbannelse.

Men... positivt är iallafall att nu närmar vi oss mer och mer våren, även om den verkar oändligt långt borta just nu.

Ett citat:
Det bästa är att veta vad man letar efter innan man börjar leta efter det.
Källa: Nalle Puh

 
 
katsura

katsura

7 januari 2011 19:00

Jobbiga perioder går vi alla igenom och alla tar vi oss igenom det svåra på olika sätt. Det viktiga tror jag är att ta en sak i taget och försöka se allt som faktiskt är bra ( tex att vi nu är en vecka närmare våren :) Tyvärr är det ju inte så enkelt, men jag hoppas att du snart får uppleva att det går åt rätt håll. Dagarna blir snart längre och ljusare och kanske det piggar upp... Ta hand om dig och prioritera sådant du i vanliga fall tycker om.
Kram

http://katsura.bloggplatsen.se

Yvonne

7 januari 2011 19:16

Tack snälla Cecilia för dina ord, det värmer ska du veta.
Det har varit så mycket nu att det hopar sig som en klump i bröstet, men jag hoppas det vänder snart. Som du skriver, får man försöka se det små positiva sakerna som kan göra att man mår bättre.
Kram

 
Mita

Mita

7 januari 2011 19:28

Det blir bättre jag lovar, kramar!!

http://rocotopeppers.blogspot.com

Yvonne

7 januari 2011 22:11

Tack snälla Mita!

Jag har som sagt aldrig kännt så här, men det känns så bra med alla positiva kommentarer.

Kram

 
Ingegerd

Ingegerd

7 januari 2011 22:06

Som du säger så går det ju i alla fall mot våren. Jag mår aldrig bra när det är vinter o snö. Lättare att bli deprimerad då. Hoppas du mår bättre snart.

Kram

http://hovdamen.bloggplatsen.se

Yvonne

7 januari 2011 22:15

Tack Ingegerd för din kommentar, som värmer så mycket ska du veta.
Det är såå skönt med alla hälsningar och man vet då att man inte är ensam, livet är inte alltid lätt, men det kommer bli bättre.

Kram

 
susanne

susanne

8 januari 2011 06:42

ja detta mörker denna kyla och all snö ? jag lider var år! och nu dessa sista vintrar som även för oss på kusten här i norrland varitr extrema kust klimatet här uppe är annars mildare med mindre snö mindre kyla men nu? JOBBIGT! Men det har vänt ljuset kommer nu med fart! Skönt...
så ta du och ta allt med ro var grinig på snön mår man dåligt så gör man man ska inte tvinga sig till att ständigt vara så perfekt och glad! Tror på att allt måste få sin tid sitt läkande!
kram från insnöad Susanne

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

Yvonne

8 januari 2011 20:20

Tack Susanne! Din ord värmer ska du veta. Det är säkert som du säger att man inte kan tvinga sig till att vara glad, det är jobbigt just nu med saker som hänt och att jag aldrig känner mig utvilad riktigt. Men... det vänder, det gör det... och ljuset kommer mer o mer. Men var sak tar sin tid.
Vi får hjälpa och stötta varandra.

Kram

 
Carina Andersson

Carina Andersson

9 januari 2011 21:26

Hej Yvonne!
Roligt att träffa dig o Hans i torsdags!!
Visst är det en jobbig period nu men som sagt.....vi går ju, trots allt, mot LJUSARE tider!!
Hade jag varit dig, så hade jag åkt till Ullared o skämt bort mig en HEL dag!!;;;))
Skämt åsido men inte helt fel egentligen; Man ska nämligen prioritera sig SJÄLV, när man känner sig nere!!
Hoppas i varje fall att du känner dig piggare snart!
Kramar
Carina med vovvar

http://pocketbay.bloggagratis.se

Yvonne

10 januari 2011 15:16

Hej Carina!
Ja visst var det jätteroligt att träffas, och grattis igen till Wilmas härliga resultat i ringen. :))
I vanliga fall brukar jag inte alls ha ont av vinter och mörker, men denna vintern är så jobbig med allt omkring, så det är verkligen skönt att det faktiskt blir ljusare och ljusare nu.
Ja jag får pigga upp mig med något denna veckan, men inte blir det Gekås då det inte är mitt favvoställe precis ;))
Synd att vi har så långt till varandra, annars hade du fått bjuda på fika, hi hi ;))

Ha det gott.
Kramar :))

 
irja

irja

14 januari 2011 00:45

Kära min Vän !!!
Allt har sin tid att sörja, man går ju igenom olika faser,i sorgearbetet, och att få ta i sin egen takt,, och tur är väl det, att det inte är tidsbestämmt.....Livet är som en gunga,,,ena dagen upp och nästa dag ner,,,, EN stor styrkekram från mig.... Önskar dig det bästa .....HADE IA.....

http://40-talisten.bloggplatsen.se

Yvonne

14 januari 2011 11:35

Tack för dina vänliga ord Irja! Jo livet är upp och ner, och man reagerar och mår ibland som man inte alls väntat sig. Men allt måste få ha sin tid...
Det är mycket som hopat sig kan man säga, först sorgen efter pappa, sjukdom bland de närmaste och helt nyligen fick jag ett nytt dödsbud. Till slut säger kroppen ifrån, att man måste ta det lugnt och ta hand om sig själv.

Jag blir glad av att du tittar in och lämnar hälsning, alltid roligt när folk skriver, det värmer.

Ha det gott.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards