This life

Alla inlägg under april 2011

Av Yvonne - 27 april 2011 22:45

 

Det här är bara några av alla de påskliljor som växer upp vid torpet, påskliljor i olika storlekar lyser upp så vackert.

Mamma och pappa har satt mängder med påsklilje-lökar och blommorna  trivs verkligen där. Här hemma har vi också försökt sätta påskliljor genom åren, vet inte hur många.... och hur många tror ni har tagit sig? Ett litet ynkligt stånd, nu ger jag upp här sätts inte en påsklilja till, istället hamnar dom uppe vid torpet i skogen när dom blommat ut.   

Av Yvonne - 22 april 2011 20:01

Önskar en riktigt GLAD PÅSK till alla! 

Och till alla bloggvänner som jag just nu är såå dålig på att kommentera hos, jag är inne och läser hos er ofta ska ni veta   , ha det riktigt gott, jag ska snart skriva hos er. Hoppas ni njuter lika mycket av våren som jag gör, det är så underbart ute nu!   


 


GLAD PÅSK önskar hela gänget (även om det bara var Mezzi som fastnade på bild den här gången   )

Av Yvonne - 17 april 2011 13:40

Nu ska jag upp till skogen med hundarna, samla energi och njuta av våren!

Dags att jobba i två nätter igen.


Ha det så gott   


 


  



Av Yvonne - 15 april 2011 23:18

En vecka har gått, har varit ledig idag och är ledig fram till söndag natt. I går var jag iväg med hundarna för deras årliga vaccinering, det gick jättebra, skönt när dom tar det lugnt och verkar ta upplevelsen med ro. Efter "sprutsticket" åkte jag ut i skogen med dom så dom fick rasta av sig.


Var över hos mamma på eftermiddagsfika idag, hon hade precis gjort banankaka som var kanongod!!!


Sen var det dags för vedstapling, hoppas det blir sista stora lasset med ved vi tar hem här, en braskamin vill vi förstås alltid ha men den kräver inga såna mängder med ved som vi tar hem. Det är många år som vi har slitit med det här nu   


 

Mezzi ute i skogen, lycklig att få springa!


  Meya glad hon också!


 

Påskliljorna börjar blomma vid torpet.


 

Och hemma väntade vedstapling, men hjälps man åt går det bättre, imorgon tar vi nya tag....  

Av Yvonne - 11 april 2011 23:08

Tänk att en bok kan vara så vacker....

även innan all lövsprickning   


En underbar vårdag har det varit idag, jag älskar den här tiden, tror aldrig jag längtat sååå mycket till våren och ljuset som jag gjort i år.  Stannar upp en stund i skogen, lyssnar på fågelsång, njuter i solvärmen, känner att jag lever och är glad för det!!!


 

Av Yvonne - 10 april 2011 22:26


Mina nya skor, supersköna!


          



 

Helt underbart väder har det varit idag, hade fika med oss till skogen.


    

Mezzi njuter i vårsolen! 

Av Yvonne - 9 april 2011 22:06

Vilken underbar lördag   


Har fått veta en del riktigt roliga saker under veckan, mer säger jag inte   

Av Yvonne - 5 april 2011 22:41

Nu är den på gång ändå, den efterlängtade VÅREN   


Thoohooo vad härligt!


Bilderna är från måndagskvällen när jag åkte med hundarna till skogen,  runt kl 19 och fortfarande ljust ute, bara DET är ju underbart!


Hundarna sprang som tokar, bra träning förstås att springa runt i kuperad mark.

Idag var det inte riktigt lika härligt när jag var ute och gick, det ösregnade och jag blev rejält våt, men vårkänslorna lät sig inte slås ner ändå, nej då... den är på gång nu!   


något svart-vitt susar förbi, dock inte en skata utan en Mezzi   


 

Meya och i bakgrunden Mezzi


  


 


 

här var det fullt med is för ett tag sen       



Skapa flashcards