This life

Direktlänk till inlägg 19 maj 2011

Torsdagen så här långt :)

Av Yvonne - 19 maj 2011 14:03

Några rader ska jag hinna med här, idag är jag ledig, men tusen saker att göra...  Gårdagen gick bra, det blev inte enbart att vi satt för mycket utan 2 lite längre promenader hann vi med under utbildningsdagen, det gjorde otroligt gott för min rygg. Något bättre idag, men risken är alltid att närjag känner mig bättre så "vill jag för mycket" och tar i en del, men ska försöka vara försiktig   


 Mamma kom hem från sjukhuset igår, läget är stabilare så nu får hon vänta hemma tills det blir dags för operation. Hon är glad och positiv och tyckte säkert det var skönt och komma hem ändå.


Mamma ville ha trygghetslarm, tyckte att det skulle kännas bra nu när läget är som det är, helt stabilt är det ju inte... dessutom äter hon Waran och skulle hon falla och slå upp något sår, så innebär ju det en stor blödningsrisk. Så jag ringde och ansökte om det igår, fick till svar att det kan det kan du inte ansöka om förrän hon kommit hem, det måste ju vara någon hemma när larmet installeras (tänk att det förstod jag med) alternativt att det görs en vårdplanering innan hon åker hem. Jaha, svarade jag, men om jag ringer till dig när hon kommit hem, kan vi ansöka om det då? Ja, det skulle gå bra. Och så frågade hon mig lite syrligt om jag kände mig orolig? (hallå..du missuppfattade nog, det var inte JAG som skulle ha larmet utan min mamma? jag började undra om jag ringt till rätt ställe)

Men så kom ju mamma hem igår, så jag ringde i förmiddags.... en telefonsvarare gick igång .... anknytning... bla bla bla bla... är på semester och kommer tillbaka den 30 maj. Jaha, jag dröjde kvar i luren, blev kopplad till 2 olika ställen fick dra mitt ärende om igen och svara på frågor varför hon behövde larm. Sen fick jag till slut svaret att dom skulle skicka ärendet vidare till en handläggare som skulle ha hand om ärendet under tiden den andra är på semester???? Låter det snurrigt, man får banne mig vara skärpt när man ringer och bollas hit och dit, tänk personer som hör dåligt, jag förstår att många inte orkar få fram vad dom vill.



 




 
 
Carina Andersson

Carina Andersson

19 maj 2011 23:26

Hej Yvonne!

Vad skönt att din mamma känner sig bättre o är hemma igen!! Jag kan inte annat än att hålla med dig om att det är VANSINNIGT med all denna byråkrati som råder! Varför i helsike skulle de inte kunna vara smidiga o installera ett larm utan knyst!!???? Nej, det är till den dagen, då DE själva eller deras anhöriga behöver nåt! DÅ, får de fart!
Ja, skulle jag svarat henne, den där snärpan, om jag var orolig o vänt svaret till; Hade DU inte varit orolig, om det gällt din mamma????
Man ska som du skriver inte vara gammal eller sjuk för att orka med sådant!!! Det är till o med för mycket för en yngre samt friskare människa!!!!!! ÖVERSITTERI!!!
Usch, nu blev jag ARG!

Föresten fina härliga färger på bloggen!! Hoppas att allt är bra annars, ja, förutom stackars ryggen då!
Hur har det gått med hus o har du funderat på nån utställningar?
Jag har pratat med Karen om ett datum, om ni alla skulle kunna komma till oss, men jag har inte hört nåt från henne ännu. Min tanke var att kolla med Karen först o pejla läget o sen hoppas på att ni kunde det aktuella datumet. Vi får hoppas att det löser sig! Annars så känns det som det rinner ut i sanden......

Kramar
Carina

http://pocketbay.bloggagratis.se

Yvonne

21 maj 2011 22:21

Så roligt att du tittar in Carina! Tack för din härliga kommentar. Har försökt att skicka sms till dig, men vet ej om det hamna hos dig eller någon annans mobil?? :O

Ja visst är det skönt att mamma är hemma, men vi har faktiskt hunnit med ett besök i dag på vårdcentralen i Fbg, mamma fick känningar i natt från vad hon trodde kom från hjärtat. Eftersom hon mår som hon gör, ska man absolut inte nonchalera det utan det är bättre det kollas upp, men som tur var visade alla prover och EKG att det var ok, så hon fick komma hem igen.

Tack för komplimangen om färgerna på bloggen, kände att jag ville ha det färgglatt och vårligt :)))

Det skulle vara sååå roligt att träffas i sommar, hoppas vi får ihop det :))

Jodå, husplanerna går jättebra, dom kommer absolut bli av, men vet inte riktigt när bara, det är ju en del saker som måste bli färdiga först.
Utställningar har jag legat lågt med länge nu, har inte hittat motivationen riktigt, men den kommer nog :)) Just nu är vovvarna ändå så urfällda, Meya ser ut att blivit flera storlekar mindre, hon har krympt...hi hi.

Ha det så gott, vi hörs.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Att längta till!

  

Kategorier

Arkiv

Väder

Länkar

RSS

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards