This life

Alla inlägg den 4 september 2009

Av Yvonne - 4 september 2009 18:09

Igår hade jag då vinlotteri här, vi var 7 tjejer. Och helt otroligt så vann jag, 5 flaskor blev vinsten. :D :D :D


Vi hade en tevlig kväll med många goa skratt. Jag bjöd på kycklinggryta, ris och sallad och till kaffet hade jag gjort en citron-lime paj.


Det började regna en hel del redan igår eftermiddag, så jag tände några ljus på kvällen. Tänkte ändå att jag skulle vara sparsam med det eftersom det kan bli så himla varmt när man är några stycken och då har tänt ljus som det blir varmt av. Men jättevarmt blev det ändå, så jag fick öppna ytterdörren för att få in lite mer luft här. Puh, ja inte ska man klaga egentligen... men sån skillnad mot idag, för idag är det sååå höstligt. Och ni som vet att jag gillar hösten, nej det är INTE detta vädret jag gillar. Idag regnar det åt alla håll, blåser enormt, verkligen ruggigt väder.


Så idag har jag tänt i vår kamin, för att få bort det råa här inne. Det är så gott att ha den. Vi satte in kaminen för 10 år sedan, något vi aldrig har ångrat.



 

den jättestora och jättegröna ;D  salladsskålen kom till pass igår



 

vår goa kamin, glad vi har den :D



Ovido - Quiz & Flashcards