This life

Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

Mölle by the sea

Av Yvonne - 15 januari 2010 17:45

Förra veckan var vi några dagar i Mölle, som ligger vid Kullabergshalvön, i nordvästra Skåne.


  

Mölle ligger vid den röda pricken på kartan.




I Mölle finns en stugby som ägs av SCA, där Hans jobbar, vi har varit där flera gånger men aldrig på vintern. Men det var jättehärligt det också.


Denna stugby ligger ganska högt upp när man kommer till Mölle, så man har en underbar utsikt över havet. I anslutning till stugorna har man en stor härlig skog att promenera i, med många olika stigar att välja på.  I några av av stugorna får man ha med husdjur, så Elly var med och då blev det mycket promenader.

För övrigt var det avkoppling att komma hemifrån några dagar, äta gott, spela spel och lite kort, läsa hann jag också med.



  

Jag har lånat en bild från internet på Mölle under sommaren. Långt uppåt backen så ligger SCA-byn där vi bodde.




  

Här är stugan vi hyrde. Nu är denna bilden tagen precis innan vi åkte hem, och då var det en hel del snö där.




  

Första dagarna var det lite mindre snö, och just här, ingen alls.



     



  

här är det folk som åker skridskor långt där borta




  

Elly njöt av alla promenader.  

   


  

Hans och Elly tillbaka till stugan.



  

Vi spelade Alfapet, det är kul!



   

men att bilda ord av det här omöjliga bokstäverna var inte lätt, hi hi



  

då var det extra gott att ta en fikapaus med semla, såå gott!



 

Elly gillar snön! 



  

Mattias och Elly.



  



  


Härliga dagar i Mölle!     




                   



    





  



            














 
 
Nettis

Nettis

15 januari 2010 20:53

Åååh vad härligt ni ser ut att ha haft :) ! Och vilka underbara bilder! Alfapet älskar jag oxå, men det är ingen av dom andra som gillar det, hihi! Och själv kan jag ju inte spela, fniss!

Vad snällt du skrev om min lilla mams :) . Jag är glad att jag har henne :) . Även om vi självklart oxå blir irriterade på varann emellanåt, haha ;D !

Och lilla Tosca hälsar och tackar så jätte mycket för pussen, kramen och grattis-hälsningen :) ! Hon och dom andra kissarna, har precis fått godis = mjukmat :) . Det älskar dom :) ! Me dom får det inte så ofta, eftersom vi har tre kissar som har känsliga magar :-/ .

Ha det så bra min vän, så syns vi här eller på facebook ;) .
Kramar till dig och Elly :) !

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggplatsen.se

 
Ingegerd

Ingegerd

15 januari 2010 21:02

Hi, hi, Kullahalvön ser jag från mitt köksfönster, även om det är långt bort, då kunde jag ju spanat efter dig med kikaren om jag vetat att du var där:-)

http://hovsing.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

15 januari 2010 23:04

Det ser super mysigt ut härligt att kunna hyra en stuga och åka iväg. Man behöver verkligen komma hemifrån ibland.
Ha en underbar fredags kväll, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
margit

margit

16 januari 2010 06:08

Gomorron Yvonne! Vilka härliga bilder. Ni ser ut att haft det fint. Fin bild av Elly!!
Önskardig en trevlig helg!!
Kram!!

http://margitholm.blogg.se

 
Susanne

Susanne

16 januari 2010 07:45

härligt! vi kanske ses i den stug byn någon gång då :)

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Ann

Ann

16 januari 2010 13:02

Hej!!Vad kul att du är tbx.
Hoppas vi ses snart.
Kram Ann

http://ann.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

16 januari 2010 13:06

Vilken mysig stuga. Där skulle man gärna stannat och semestrat ett tag :-)

Kul att ni fick njuta av snön också

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
katsura

katsura

16 januari 2010 17:38

Ni verkar ha haft underbara dagar i Mölle! Vilka härliga bilder och stugan såg ju jättefin ut!
Kul att du gillar Alfapet. Det är det spelet jag har spelat mest och det introducerades i min familj 1975...
Trevlig kväll!

http://katsura.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Ovido - Quiz & Flashcards