This life

Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Längtan till våren

Av Yvonne - 20 januari 2010 14:25


Jo jag har ju sagt ett flertal gånger att jag gillar vinter, speciellt när vi fick snö även här nere och minusgrader, då blir det så fint och mycket lättare tycker jag. Men nu känns det så grått och trist... kanske för att jag inte varit bra de senaste dagarna, och det går ju över förstås. Så nu längtar jag till våren, fast jag vet att januari är en vintermånad och det kan vara långt till våren, men längta kan man ju göra i allafall...   


 

 

Ja visst gör det ont när knoppar brister

Ja visst gör det ont när knoppar brister.
Varför skulle annars våren tveka?
Varför skulle all vår heta längtan 
bindas i det frusna bitterbleka?
Höljet var ju knoppen hela vintern.
Vad är det för nytt, som tär och spränger?
Ja visst gör det ont när knoppar brister,
ont för det som växer
                              och det som stänger.



Några rader ur dikt av Karin Boye


  

 
 
Mita

Mita

20 januari 2010 18:09

Vintern är okej om den varar i max två veckor, även jag vill ha vår!!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Ann

Ann

20 januari 2010 18:20

Hej kompis!1
Längtar oxå till våren nu,räcker med vinter nu
Hoppas du kryar på dig
Kram
Ann

http://ann.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

21 januari 2010 06:20

Ja, vi älskar våren också!
Men det är ju lite speciellt med vintern i år, nu när det verkligen har varit vinter! Annars är det bara regn och blask! =)

Krya på dig vännen!
Många kramar!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

21 januari 2010 09:24

Ja, tänk.. det var inte länge sen man satt och gormade att snön aldrig kommer. När den väl gör det så var man överlycklig.. ett tag ;-)
Men nu känner jag mig klar med det här. Nu vill jag ha vår och värme :-)

Ha en bra dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

21 januari 2010 13:18

Kan inget annat än att hålla med dig vännen. Jag längtar också efter våren. och är som du älskar vintern men nu har man fått nog. Tror lite att det beror på att man inte är van att få ha vinter. Men det har vi verkligen fått haft denna gången.

Men det är som jag skrev i min blogg man kommer att njuta extra mycket när väl våren kommer till oss:)

Jag hoppas du får en härlig skön dag stora kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Nettis

Nettis

21 januari 2010 19:46

Vilken vacker bild :) . Vi börjar nog alla lite till mans, att längta efter våren... :) . Vintern är sååå lång ;b !
Hoppas att du snart mår lite bättre, min vän. Skickar positiv energi och många kramar! Puss till söta Elly oxå ♥ !

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 22 september 2011 14:08


Nu har "lillgrabben" blivit stor också     Stort Grattis till dig Mattias på din 18-årsdag! Idag blir det tårta och även lite annat          Jag har funderat lite fram och tillbaka på bloggen, finner ingen riktig skrivglädje i den för til...

Av Yvonne - 2 september 2011 20:22


ha ha, man ska aldrig skriva att man snart ska göra ett inlägg, då tar det lååååång tid innan det skrivs. Men allting är ju relativt, eller...    Hur som helst, jag har börjat jobba igen, andra natten nu. Den härliga semstern är slut för denna gå...

Av Yvonne - 26 augusti 2011 00:09


Oj, nu var det längesen igen, inte för att jag känner förpliktelser till någon egentligen.....bloggar gör jag för att det ska vara kul, först och främst   Och det ÄR kul när man får kommentarer som, läste det du skrev i bloggen... eller fin bild du...

Av Yvonne - 2 augusti 2011 17:29


Vilken härlig resa till Värmland vi hade, Elly var anmäld till Ransäter-utställningen på fredag med resultat Exellent och placerad 3:a öppenklass tikar. På lördag blev hon 3 Btk med Cert. Jag är så glad för de resulatet i den stenhårda konkurrensen. ...

Av Yvonne - 25 juli 2011 15:12


Inte kanske det bästa semestervädret just nu...MEN  det är bara såå skönt att vara ledig     Ikväll ska vi ut och äta på Wild West steakhouse                  ...

Ovido - Quiz & Flashcards